Kyckling med ost, serrano och basilika

Publicerat 2013-06-10 20:44:46 | i kategori Alla recept, Kyckling, Mat,

Gjorde en enkel, men god middag idag. Köpte färsk kycklingfilé på affärn efter jobbet och tänkte att det skulle gå snabbt och lätt. Ja, lätt var det, men det gick inte så snabbt som tänkt. Men det blev gott i alla fall!
 
Jag delade filéerna i två, för att det skulle gå snabbare att få dom klar. Lade på lite serranoskinka som jag hade hemma. Stekte med salt och peppar och lade över dom i en ugnsform. Tog ut en kantbit hushållsost från kylen och skar i bitar och lade över. Och toppade med färsk basilika. Och in i ugnen ca 20 min på 220 grader. Done!
 
 
Till den här fantastiska kycklingrätten ;-) serverade jag lite färsk babyspenat, smörstekt vitkål, smörstekt brysselkål och en majonnäs kryddad med chilipulver och paprika!
 
 
 
 
 
Postat av: Lana

Det blev ju jättegott! Ser väldigt smarrigt ut! :)
Ha en toppen dag!
kram kram
//Lana

2013-06-11 @ 11:32:43
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: