Nystart med LCHF

Publicerat 2013-06-10 19:24:00 | i kategori Jag och LCHF, Personliga tankar,

Först och främst vill jag tacka för era kommentarer på förra inlägget! Det låter ju egentligen knäppt, att det är skönt att andra är likadan. För det önskar jag ju ingen! :-) Men det underlättar liksom på något sätt. Därför är det skönt att släppa på locket ibland och pysa ut.
 
Idag har jag då skärpt till mig. Jag känner för en nystart med LCHF. Inte helt mejerifritt, utan ganska basic LCHF, utan en massa grädde, creme fraiche och yoghurt. Det är några av sakerna som triggar mig, och jag klarar mig ju faktiskt bra utan!
 
På Instagram skapade jag taggen #nystartmedlchf, för att kunna sprida inspiration och själv bli motiverad av andra. Jättekul att så många ville följa med. Jag hoppas taggen används och att man kan se våra framsteg där!
 
Igår var nog sämsta dagen hittills. Men jag hade nog föresatt mig att äta så mycket skit som möjligt, innan det var för sent liksom. Bröd, tårta, choklad, godis, mackor... ja, inte speciellt bra mat... Och definitivt inget för mig!! (nybakat färskt tunnbröd bakat i bagarstuga är inte lätt att motstå...)
 
Kom att tänka på det där jag skrev om att jag blir så trött när jag äter dåligt... Igår somnade jag helt enkelt i stolen där jag satt efter middagen... det var lääänge sen jag gjorde det. Dags att göra något alltså!
 
Så nu är det LCHF för hela slanten som gäller, så länge jag kan. Har en student att gå på på torsdag, men jag får göra det bästa jag kan av den dagen. Som det är nu så måste sockret bort i alla fall!
 
 
Ja ni ser ju... så här kan det ju inte fortsätta... ;-)
 
Postat av: Åsa B

Jag har också nystart, hakar på dig!! Nystart med lchf och jogging! Nu kör vi! :-)

Svar: Ja det gör vi! Ska också lyckas med jogging i veckan hade jag tänkt :-)
Angelica

2013-06-10 @ 19:42:23
Postat av: Sukkerspinnengelen

Nystart er supert. Jeg tror veldig mange spiser kake, potet og lignende innimellom, for deretter å ta seg inn igjen.

Jeg syns det har blitt lettere etterhvert å velge riktig mat - og velge bort den dårlige. Men i går kveld åt jeg en nybaka, varm macka med mye smør og litt honning. Nammmm....

2013-06-11 @ 08:21:15
URL: http://sirislchf.blogspot.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: