Snabb hallonpaj med vispad vaniljkokos (micropaj)

Publicerat 2013-06-24 19:59:05 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Jag gav efter för dagens sötsug. Jag bakade. Jag vet att jag kanske inte borde, men jag kunde inte låta bli, jag var tvungen att äta något, och fortsätta med chokladen ville jag inte. Men jag lyckades i alla fall baka något som var "vänligt" mot mig. Jag gjorde den helt sötningsfri och helt mejerifri (förutom smör). Och efter att jag ätit kakan och tagit en stor sked mandelsmör också var jag nöjd sen. Och sen dess har jag faktiskt inte haft något mer sötsug idag! Jippi! .-)
 
Och när jag började fundera nu i kväll, så kom jag på att jag nog kanske ätit för dåligt. Jag joggade nämligen närmare 8 km igår kväll och åt nog lite för lite efter det. Och till frukost i morse blev det äggmjölk. Det kan också ha varit en bov i det hela!
 
Stort tack för er stöttning och peppning! Det betyder jättemycket!!
 
Bjuder på receptet, det kanske kan hjälpa någon i framtiden också! :-)
 
 
Snabb hallonpaj med vispad vaniljkokos 1 port
  • 0,5 dl hallon
  • ca 2 msk mandelmjöl
  • ca 1-2 msk kokosflingor
  • ca 1-2 msk smör
Lägg hallon i en liten ugnsform. Strö över mandelmjöl och kokosflingor. Lägg på en stor klick smör. Stoppa in in micron i 2 minuter.
 
Jag serverade denna lilla kaka med vispad extra creamy kokosmjölk, som jag blandade med vaniljpulver. Kokosgrädden fick vara i frysen ett tag för att kunna vispa den.
 
 
 
Postat av: Jooj

Ser verkligen supergott ut!

2013-06-25 @ 09:43:03
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vilken liten söt paj! Skönt att suget försvann sedan :)

Svar: Liten och snabb :-)
Angelica

2013-06-25 @ 12:31:43
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vad gott! Ibland måste man ge efter för suget. Hoppas det ger med sig snart för dig!
Kram

Svar: Den här gången var det rätt beslut i alla fall :-)
Angelica

2013-06-25 @ 22:30:48
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: