Fantastiskt god middag

Publicerat 2013-03-17 21:43:31 | i kategori Alla recept, Mat, Tillbehör,

Jag gjorde så sjukt god middag idag!! Jag skar rödbetor och sötpotatis i klyftor och la på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Ringlade rapsolja över och strödde på flingsalt. In i ugnen på 200-225 grader. Första gången jag gjorde det tillsammans så jag märkte att sötpotatisen hade kunnat åka in senare, för den blev lite mosig. Sen hällde jag över Apetina ost i olja. Det här tillbehöret var verkligen gott!! Visst, både sötpotatis och rödbetor innehåller en del kolhydrater, men någon gång ibland äter jag det ändå! :-) (sötpotatis är en ört)
 
 
 
Till det här åt vi stekt fläskkarré, hemgjord bearnaisesås, och lite italiensk sallad. SÅ HIMLA GOTT!!
 
Det gick åt mer sås än så, det här är den godaste såsen som finns!!
Postat av: Lana

Mmm...så gott! Vilken lyxmiddag! Rödbetor och fetaost passar ju så bra ihop! :)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Rödbetor är så underbart sött och gott :-)
Angelica

2013-03-18 @ 08:45:56
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Fröken Nilsson

mmm så gott det ser ut!!
Sötpotatis äts det ju en del av inom paleo....borde testa kanske ;)

Svar: Det tycker jag!! :-)
Angelica

2013-03-18 @ 09:40:08
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: