Farlig frukost?

Publicerat 2013-03-02 21:31:52 | i kategori Frukost, Mat, Mejerifritt,

Testade en ny frukost idag igen. En frukost med rätt bra energifördelning, rikligt med fett och lite kolhydrater.
 
LOW CARB HIGH FAT ni vet! :-)
 
14 % protein, 6 % kolhydrater, 80 % fett. Och vad kan det vara för hälsofarlig frukost som innehöll denna fördelning?
 
 
Ja, inte vet jag, men jag tycker inte något av det på bilden är hälsofarligt, snarare väldigt nyttigt!!
 
Te med en tesked kokosfett, en avokado med flingsalt, peppar och olivolja. Ett stort ägg med dubbelgula. :-)
 
Ja, jag kan inte låta bli... jag gillar att vara ironisk... ;-)
Postat av: Lana

Gott! :)
Jag har alltid kokosfett i morgonkaffe :)
Har fått väldigt bra naglar av det! :)
Strunta i de här kommentarerna! Det är bara okunskap!
Kram till dig!
//Lana

2013-03-03 @ 16:40:30
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Susanne

Vad härligt det är med folk som vågar leva med kniven mot strupen, jag är också sån! ;-)
Skämt åsido, så ta inte såna kommentare personligt.
Det tyder bara på okunskap och vissa kan man aldrig få att ta till sig den kunskap, som faktiskt är en vetenskap, inget påhitt!
Den som har läst Andreas Enfeldts bok har en bättre förståelse för det och för dem som inte vill läsa den kan inte såna som vi ta nåt ansvar. De får göra på sitt sätt så gör vi på vårt! :-)
Vi är ju också olika, och gör olika, äter olika, men grundinställningen är densamma. Low carb hig fat.
Lycka till i fortsättningen!

Svar: Tack Susanne!
Angelica

2013-03-03 @ 19:21:16
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Ser ut att vara en helt perfekt frukost att bli mätt länge på. :-)

2013-03-03 @ 20:17:49
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej Angelica!

Vilken bra blogg! Jag ramlade in på bloggen av en slump, sen när jag läste mer och mer och såg lite bilder så inser jag att du är den Angelica jag umgicks med en del under gymnasietiden! =) Jag gick ett år över dig och kände Ulrika.

Du gör ett jättebra jobb med viktnedgången, det är inte lätt! Jag försöker själv bli av med några kilon (ca 5) som jag la på mig efter att jag fick diabetes för ca 1,5 år sen. Tror det är ännu svårare att få bort de där sista kilona, det är som att kroppen tycker att det är bra och bekvämt som det är. Tack också för länken till tjejen med diabetes som äter lchf.

Kämpa på och häng i!
/Marie

Svar: Men hej Marie!! Tänk att du hittade hit!! Oj, vad tråkigt att du fått diabetes, jobbigt! Hoppas du mår bra ändå, och att det blir bättre och bättre! Kram
Angelica

2013-03-03 @ 20:27:17
Postat av: Catharina

Verkligen INTE farlig frukost! Fan, jag blir så arg och ledsen...Hur kan någon skriva en kommentar som den du fick? Jag fattar inte hur folk är funtade...snacka att gå över gränsen att tala om att LCHF leder till döden.

Nädu, ta inte åt dig. Jag vet, svårt att inte göra det. Men du är bättre än så! Du har kunskap, du är stark och du lyssnar på vad din kropp mår bra av att äta!

Kraaaam C <3<3<3

2013-03-03 @ 23:26:10
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: