Hallonfool med nötcrunch

Publicerat 2013-03-10 21:48:29 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Jag såg ett recept på baksidan av en förpackning grädde som lät så enkelt att göra om till LCHF, så jag gjorde det igår. Egentligen var det med björnbär och med kakor, men jag ändrade till hallon och nötcrunch. Det blev gott! Maken gillade det starkt. Men om jag gör om det ska jag nog ta lite mindre sötning i bärgrädden och mer i crunchet.
 
 
Hallonfool med nötcrunch 2 port
  • 100 g tinade hallon
  • 1 msk sukrin melis
  • 1 tsk pressad citronsaft
  • 1 dl vispgrädde
  • 25 g smält smör
  • 1 dl nötmjöl (jag tog hälften mandelmjöl och hälften hasselnötsmjöl)
  • 0,5 krm vaniljpulver
  • 1 krm bakery+
Mixa hallon, sukrin melis och citrsonsaft. Vispa grädden och blanda försiktigt med bären. Häll upp i lämpliga skålar och låt stå kallt i en timme. Blanda smält smör, nötmjöl, vaniljpulver och bakery+ (sötning). Bred ut ganska tunt på bakplåtspapper och grädda i ugnen. Se upp så det inte blir bränt! Jag gräddade i 225 grader i 5 minuter, men det blev lite för länge, det blev bränt i kanterna. Krossa crunchet över bärgrädden vid servering.
 
Postat av: Evelina

Herremin så gott!!!! Jag älskar crunch!!! Och bär... och grädde!! ;) Skulle passa mig perfekt!

2013-03-12 @ 06:56:04
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mums... det ska jag testa! Den ser jättegod ut!

2013-03-12 @ 22:52:50
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det här låter supergott :)

2013-03-13 @ 14:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: