Hårdare tag med kosten

Publicerat 2013-05-27 21:53:55 | i kategori Mat, Matdagbok, Periodisk fasta,

Just nu kör jag hårdare med kosten. Ända sen jag var i Spanien har det varit lite si och så med maten. Ibland har det funkat bra, och ibland äter jag bara choklad. Känns det som i alla fall även om det inte är helt sant. Därför försöker jag skärpa till mig nu och dessutom äta rätt mycket mejerifritt och whole30-inspirerat.
 
Jag ska åtminstone prova några dagar för på lördag är det fest och då äter och dricker jag det som bjuds och på söndagen kommer jag vara bakis och antagligen äta lite vad som helst då också. Men funkar det bra nu under veckan och jag känner att jag mår bra, kanske det blir lättare att komma igång igen på måndagen!
 
Tänkte också köra enligt periodisk fasta och äta ungefär mellan 12 och 20, de dagar det går. Om jag kör morgonträning kanske jag äter i alla fall.
 
Frukost kl 9: en kopp te
Lunch kl 12: räksallad med ägg och majonnäs
Eftermiddagsfika kl 15: en kopp te med kokosfett
Middag17.30 kl : blandfärsbiffar med stekt vitkål
Kvällsfika kl 20: kokosmjölksdrink med mandelsmör och bär
 
Postat av: Jenny SadG

Hur funkar periodisk fasta för dig? Har gjort två försök tidigare men har vi båda tillfällena fått avbryta andra dagen för att jag har varit så vrålhungrig att jag nästan svimmat. En ovanlig känsla som jag inte har upplevt med LCHF sen jag lade om min kost för snart tre år sedan. I går började jag ett nytt försök och det gick lite bättre. Har mitt ätfönster 10-18 eftersom jag vill äta middag med barnen. Efter min frukost vid 10-tiden var jag jättehungrig redan 12:30 och så fortsatte det egentligen hela dagen :-( I dag svimmade jag nästan så jag kör nog varannan dagmetoden istället ...

Svar: Jaha, det låter ju inte så bra! Det är klart att det inte passar alla. Du kanske behöver äta större måltider eller lägga till mer fett när du äter? Men om du inte mår bra på det, kanske det inte är något för dig. Jag har inga såna problem, det går bra för mig. Anledningen till att jag aldrig lyckas hålla ut längre perioder är att det är så gott att äta ;-) Förresten, har du läst på om PF? Du kan läsa på jonasbergqvist.se.
Angelica

2013-05-29 @ 09:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: