Kycklingben i crock-pot

Publicerat 2013-11-09 19:59:05 | i kategori Alla recept, Kyckling, Mat,

Idag har det varit lite hektiskt. Haft mycket att göra, men sen till eftermiddagen blev det lugnare. Jag försökte göra det lite mysigt till middagen med tända ljus, och nu är brasan tänd också. Det är viktigt att få in lite mys när det känns lite sådär.
 
 
Middagsmatlagningen blev lugn också. Jag testade äntligen min nya Crock-pot! När jag väl hade haft ner ingredienserna i grytan, så skötte det sig ju självt sen.
 
Jag hade ingen aning om vad jag skulla laga, men jag hade ett paket med kycklingben i frysen som jag använde. Sen bara hittade jag på vad och hur jag skulle göra. Det blev inte alls så tokigt så ni får receptet så gott det går för jag tog allt på en höft. Det enda jag saknade var en sås. Någon slags sås på yoghurt eller creme fraiche hade nog varit gott till.
 
 
Kycklingben med sötpotatis i crock-pot 2-3 port
  • 1 kg kycklingben
  • salt, peppar, blandkrydda
  • 1 stor sötpotatis
  • 5-6 små schalottenlökar
  • 4-5 vitlöksklyftor
  • 1 mild röd peppar
  • ca 2 cm färsk ingefära
  • 1 dl rapsolja
  • 1 dl tamarisoja
  • 1 skvätt worcestershiresås
  • 2-3 msk sweeet chili
  • lite vatten
Bryn kycklingen i stekapanna med kryddor för att få lite färg. Skala och dela sötpotatis och lök. Hacka röd peppar och ingefära. Lägg i botten av grytan. Lägg kycklingen över. Blanda ihop olja, soja, worcestershiresås, sweet chili och lite vatten och slå över kycklingen. Tillaga på hög värme i 4 timmar. 
 
 
Postat av: biggeros

Ja, man tar det man har i kylen. Det blev ju kyckling som alltid är nyttigt och gott!!

Svar: Ja, oftast så kan man hitta bra varor i skåpen som räcker till en bra måltid!
Angelica

2013-11-11 @ 07:38:56
URL: http://biggeros.blogg.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Visst är det härligt med tända ljus. Jag tänder ljus var och varannan dag nu för det är ju så mörkt och trist på kvällarna.

Vad gott med kyckling i crockpoten. Jag har bara testat högrev ännu. Roligt att se allas recept. :-)

2013-11-12 @ 22:38:31
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: