Dagen idag

Publicerat 2013-09-08 21:17:00 | i kategori Blandat, Mat, Träning, Vardag & familj,

Jag tycker jag har hunnit med rätt mycket idag faktiskt! Har utnyttjat dagen med dess underbara väder till både vila, träning, familjetid och vardagsbestyr.
 
Som jag skrev tidigare njöt jag i solen både till frukost och till lunch. Förberedde matsedel och inköpslista under förmiddagen. Promenerade 3 km runt Sidsjön (fotleden höll nästan hela vägen), handlade mat. Hela familjen åkte sen iväg en stund, till Sidsjön igen, för att passa på att kanske ta det sista badet. Alla utom jag badade, jag höll mig still på filten.
 
Sen tacos till middag, varpå jag svidade om (efter mycket dividerade med mig själv om jag verkligen orkade) till träningskläder och svischade iväg till Friskis och Svettis för att delta i mitt livs första corepass. Det var betydligt mer puls i det passet än vad jag trodde innan. Jag kände mig verkligen i dålig form, tråkigt... men kan inte räkna med nåt annat heller. Det där passet kommer jag nog gå på fler gånger! Var lite orolig för foten också och tog det lite lugnt på vissa övningar. Sjukt svettig blev jag!! Svettades antagligen mest av alla där, det såg ut som jag hade duschat...
 
Nu efter dusch förbereder jag morgondagens middag, tomatsoppa. Medan den står och puttrar på passar jag på att blogga lite, och titta på TV! Skön avslutning på en mycket bra helg!!
 
 
 
 
 
Postat av: Anonym

Vad duktig du är!! Jag har precis börjat med lchf (1v) :-) jag har 10 kg jag vill bli av med. Då kommer jag att vara normal viktig.. Försöker verkligen att bli SUND. Planerar inte att gå på någon catwalk eller så ;-) en fråga. Hur mycket har du gått ner. Och vad tror du har hjälpt dig mest kosten eller träningen? Jag är verkligen ingen tränings människa så jag hoppas verkligen på den här dieten... Tacksam för svar. Louise

Svar: Jag har gått ner runt 15-17 kg totalt. Jag började med LCHF första gången mars 2010. De kilon jag tappat är med hjälp av kosten, jag har aldrig tränat särskilt mycket. Det har inte gått så fort för mig, men det gör inget, min hud har dragit ihop sig så jag har inget extra häng. Och jag har njutit under tiden. Lycka till!
Angelica

2013-09-09 @ 17:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: