Gomiddag med familj

Publicerat 2013-09-07 20:56:58 | i kategori Mat, Mejerifritt, Tillbehör,

Förlåt för dåligt uppdatering, men här svischar livet på!! Äldsta dottern fyllde 8 år igår, så det har varit lite bestyr med det. Igår var det stort kalas med släkt och vänner, och idag hade vi middag med familj från min sida. Nedan kommer några bilder från dagens middag. Och jag kan säga att det var väldigt gott!! .-)
 
Vi serverade fläskkött marinerad med basilika och soltorkade tomater, bearnaisemajonnäs, ailoi, ugnsstekta rödbetor, sötpotatis och vanlig potatis, och så en stor sallad. (Bearnaisemajonnäs är majonnäs med två matskedar torkad dragon, aioli är majonnäs med 1 klyfta vitlök)
 
 
 
 
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Grattis till dottern på födelsedagen.
Maten ser grymt god ut. Jag älskar rödbetor men äter det sällan. Förra året odlade vi egna... det kändes lyxigt. :)

Svar: Du verkar duktig på att odla. Det är INTE jag! ;-) Men att odla rödbetor lät ju ganska roligt! :-)
Angelica

2013-09-08 @ 08:46:48
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Så smaskig mat! Gott! :)
Och grattis till dottern! :)
Kram kram
//Lana

2013-09-08 @ 08:47:47
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Emelie

Wow, vad gott det där såg ut. Rödbetor är så himla gott, gärna med lite getost och pinjenötter. Lite väl liberalt för mig just nu, men jag ser fram emot det framöver :-)

Ha en skön söndag!

Svar: Ja, rödbetor är otroligt gott! Sött och smakrikt. Har faktiskt inte ätit dem tillsammans med getost än, men det ska jag absolut göra någon gång!
Angelica

2013-09-08 @ 09:57:17
URL: http://ljuvligalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: