Hallonchiapudding med kokosgrädde

Publicerat 2013-09-18 10:44:00 | i kategori Alla recept, Mat, Övrigt,

Igår kväll gjorde jag i ordning ett litet lyxigare kvällsfika till mig och maken. Receptet hittade jag hos PT by Emma. Jag var väldigt snål med honungen, det är troligt att den blivit godare med mer honung. Nu blev det "ganska gott", men inte väldigt gott. Jag hade inga jordgubbar att blanda hallonen med, utan bara frysta hallon. Vill ni se originalreceptet kan ni kolla HÄR!
 
Så här gjorde jag:
 
Hallonchiapudding 2 port
  • 2 dl hallon
  • 1 dl vatten
  • 3 msk chiafrön
  • kanel, nejlika, honung
Mixa hallon och vatten och smaksättning. Blanda i chiafrön och låt stå i kylen för att svälla i minst en kvart. Servera med vispad kokosgrädde (översta tjocka lagret i en burk kokosmjölk) och kokoschips.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: