Kesoplättsfrukost

Publicerat 2013-09-22 10:07:52 | i kategori Alla recept, Frukost, Mat,

Idag blev det kesokvarg på ett annat sätt. Nämligen kesoplättar med kvarg som tillbehör. Fast jag tycker det är godare med vispad grädde till. Eller att äta dom med med skinka och smält ost förstås... mums... :-)
 
Har du provat kesoplättar någon gång? Det är väldigt enkelt, men de tar en stund att steka. Jag har ingen plättlagg, så jag steker i vanlig stekpanna. De blir inte så runda, men det gör inget. Idag gjorde jag utefter receptet från Expressens LCHF-bilaga. Åses recept, jag har gjort dom förut, vet inte om det var exakt samma då.
 
 
Kesoplättar 1 port
  • 100 g keso
  • 1 ägg
  • 0,74 msk fiberhusk
  • lite salt
Stavmixa ingredienserna. Klicka ut 3-4 plättar. Stek på medelvärme 3-4 min per sida.
 
 
Postat av: Christine

Får aldrig till kesoplättar, gör "vanliga" med grädde, ägg och fiberhusk istället :)

Svar: Är det med samma recept fast grädde istället för keso? :-)
Angelica

2013-09-22 @ 16:43:12
URL: http://cricriperu.blogg.se
Postat av: ealina

Så fina bilder! Vad duktig du är! Ja, kesoplättar är jättegott :)
Kram

Svar: Tack så mycket! :-)
Angelica

2013-09-28 @ 18:49:17
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: