Matsedel v 37

Publicerat 2013-09-08 12:37:59 | i kategori Blandat, Mat, Matsedel,

Nästa vecka är det min tur att stå för matlagningen, så jag har suttit och knåpat ihop en matsedel för nästa vecka. Jag skriver bara för de fem vardagarna, helgen tar jag sen. Det kan ju bli ändringar under veckans gång också.
 
Den här gången tog jag inspiration från boken LCHF på riktigt av Monique Forslund. Det är en jättefin bok med en mycket bra teoridel! Sen är det 4 veckors meny, med frukost, lunch middag och förslag på mellanmål. Den har också finessen att man kan ladda ner inköpslistan på telefonen. Mycket smidigt! Recepten är oftast beräknad på 1 portion. Här hemma är vi ju 4 st, så jag letade upp lite olika recept som kunde passa denna vecka och räknar om dom.
 
Måndag: Tomatsoppa med rostade tomater
 
Tisdag: Pannbiff, stekt svamp och broccolimos
 
Onsdag: Pizza
 
Torsdag: Brysselkål- och baconlåda. 
 
Fredag: Parmesan- och parmaskinksallad. 
 
 
Postat av: Sara på Vardag.nu

Så mycket gott! Brysselkålsrätten ser jag fram emot :)

2013-09-09 @ 15:26:16
URL: http://vardag.nu
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Gott!

Gillar du den boken? Har varit i valet och kvalet om jag ska köpa den.

Svar: Vet inte om jag gillar den eller inte. Teoridelen tycker jag är väldigt bra. Men jag är inte riktigt överens med recepten...
Angelica

2013-09-10 @ 22:09:23
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Då väntar jag nog med att köpa den, kanske kommer på rea så småningom. :)

Svar: Finns så många böcker jag vill ha, så svårt att välja! :-)
Angelica

2013-09-19 @ 15:22:03
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: