Träningsfailure

Publicerat 2013-09-04 16:53:06 | i kategori Träning, Träningsdagbok,

Ja, BIG FAILURE! Men ibland går det liksom inte. Förra veckan var galen. Jag var såå trött, hade såå lite tid, och sen gjorde jag illa foten. Klev snett och det gör fortfarande ont i fotleden. Tror jag berättade om det förra veckan.
 
Jag tog mig ut på en promenad en dag, foten kändes bra och skulle bara gå 4 km. Vad hände? Första 3 km gick jättebra. Sista kilometern linkade jag hem. Så förra veckans träning/träningsdagbok bestod av ett mindre styrkepass hemma och en promenad.
 
Och den här veckan då? Ja, det verkar bli samma. Nu har jag lite mer tid den här veckan, men varit astrött och förkyld. Det börjar bli bättre, men foten är fortfarande ond. Och jag vill inte göra det värre genom att överanstränga den.
 
Och det som är öppet hus på Friskis nu och allt. Förra veckan och denna. Jag skulle testa spinning för första gången på en massa herrans år. Och testa lite pass och så. Hmm... det går inte riktigt min väg nu... Jag antar att jag kommer köpa träningskort där ändå, men det hade ju varit kul att få testa sånt jag inte gjort förut nu under "nybörjarveckorna" liksom...
 
Ni då? Har ni kommit igång med någon träning efter sommaren? Eller har ni varit hurtiga hela tiden? ;-)
Postat av: Emelie

Håll ut, du kommer igen! Risken är ju faktiskt att det tar ÄNNU längre tid att komma in i träningsrutinerna om du inte väntar tills du är helt pigg!

Jag har kommit igång ordentligt och kämpar för att för första gången i livet klara av en löptur och dessutom kunna njuta av den. Jag har aldrig tidigare sprungit frivilligt, haft usel uthållighet och har nog faktiskt aldrig sprungit en kilometer utan att stanna innan jag fyllde 25. Löpning är inte något som passar alla, men min utmaning är att halvmilen ska kännas behaglig innan nyår. Än så länge har jag klarat av 4 kilometer - och det var INTE behagligt ;-)

Svar: Men du! 4 kilometer! Härligt!!! Jag började med jogging efter mitt första barn. Kommer ihåg känslan när jag klarade 3 km. Det gick ursakta, men vilken känsla! Jag gillar att jogga, fast inte när det är hur jobbigt som helst. Men när man hållit på ett tag och det känns bra... Det längtar jag efter igen!
Angelica

2013-09-04 @ 17:09:00
URL: http://ljuvligalivet.blogg.se
Postat av: Mia

Du är snart igång igen om jag känner dig rätt! :)Foten kan ju ta sin tid att bli bra tyvärr, men du får väl köra lite styrka eller simning så länge om den trilskas på ett tag. Efter förkylningen alltså! :) Heja heja!

Svar: Jag kommer igen, frågan är bara när...
Angelica

2013-09-04 @ 17:32:05
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: