Börjar blogga igen!

Publicerat 2014-02-06 22:20:34 | i kategori Blandat, Hem & inredning, Personliga tankar,

Hej!!!!! Jag är tillbaka!!
 
Jag slutade blogga alldeles tvärt i november och jag har många gånger tänkt att jag ska skriva ett inlägg, men jag har bara inte orkat. Inte ens ett inlägg för att säga att jag slutade blogga mäktade jag med att skriva. Jag ser nu på statistiken att bloggen fortfarande har en massa läsare varendag dag. Jag vet inte hur ni hittar hit, är det recept ni hittar här eller? Oavsett är det helt fantastiskt att se att bloggen ändå fortfarande är levande. Och nu kommer jag att börja blogga igen!
 
Jag har läst lite inlägg som jag skrivit, och jag slås av den lite deppiga känslan. Det är som att det blev mer och mer av den varan. Och när jag slutade blogga berodde det på att jag började gå igenom den allra jobbigaste perioden hittills i mitt liv. Jag har genomgått en separation och flyttat. Jag börjar landa i min lägenhet och hoppas hitta tillbaka till den livsglädje jag egentligen känner!
 
Jag har också börjat känna en längtan efter att blogga igen, så jag gör ett försök. Jag fick till mitt internet i lägenheten igår. Det blir som vanligt, lite blandat, med vardag och mat om vartannat. Jag äter fortfarande LCHF, ibland mer strikt och ibland mindre strikt... ;-) Som vanligt alltså! Jag är ju en sockerberoende känsloätare, så vissa perioder är inte bra matmässigt, och mitt i en flytt hamnar fokuset på annat än bra mat. 
 
Berätta gärna om det är något speciellt ni vill läsa om! Mina trogna läsare kan ju berätta vad ni vill läsa mer om, eller mindre om. Och ni nya kan ju skriva vad ni skulle vilja läsa om. Hoppas ni följer med mig i min resa in i ett nytt kapitel av mitt liv! ♥
 
Här kommer en instagrambild över en del av den lägenhet jag flyttat in i. Jag gillar svart och vitt och tog fasta på det när väggar och kök gick i dom färgerna redan! :-)
 
 
Postat av: Mia

Välkommen tillbaka! Det är jättekul att se att du börjar blogga igen. Inte för att du absolut måste blogga, utan för att det är ett tecken på att du mår bättre igen! :) Kramis!

Jag vill gärna läsa mer av nya mat- och snacksidéer du får. Man fastnar lätt i det gamla vanliga. =)

Svar: Ser det också som ett tecken på att jag mår bättre igen! :-) Mer mat och snacks, det kommer! Får inspiration både här och där, så det ska jag väl kunna dela med mig av! Kram!
Angelica

2014-02-06 @ 22:36:27
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Emelie

Åh så härligt att du är tillbaka. Jag är en av dem som tittat in lite då och då eftersom du ligger i min blogglist på datorn :-)

Det låter som om du genomgått en riktigt kämpig tid och jag förstår att bloggen fått stå tillbaka. Precis som Mia skriver hoppas jag att det här är ett tecken på att du börjar må bättre!

Kram på dig!

Svar: Tack Emelie, vad roligt att du håller dig kvar! :-) <3
Angelica

2014-02-07 @ 08:13:47
URL: http://ljuvligalivet.blogg.se
Postat av: Evelina

Det är härligt att se att du är tillbaka! Jag beklagar att det blev som det blev, livet blir inte alltid som man tänkt det. Jag hoppas att det blir bra i slutändan ändå! <3 Jag tycker att du ska blogga om precis det Du känner för! Men jag uppskattar både mat och bak som inslag av din vardag! Stor kram! /ewilita på ig

Svar: Alltid lika snäll Evelina! <3
Angelica

2014-02-07 @ 08:26:12
Postat av: Fröken Nilsson

Välkommen tillbaka!!
Vet hur det är att ha noll blogglust om än inte pga av det jobbiga som du går igenom!!
Just nu läser jag bara bloggar o bloggar bara på min andra blogg.....
Ta hand om dej <3

Svar: Tack snälla!
Angelica

2014-02-07 @ 15:40:45
URL: http://frokennilssonskok.se
Postat av: Catharina

Välkommen tillbaka!

Som jag har saknat dina inlägg! Modigt av dig att blotta privata saker om dig, här i bloggen!
Jag hoppas att du får må bättre för var dag som går :)

Kram C <3<3<3

Svar: Tack Catharina! <3
Angelica

2014-02-07 @ 23:32:02
URL: http://www.lycka33.blogspot.se
Postat av: Kåre A

Hej!
Jag har hittat hit via Kostdoktorns Bloggnytt. Jag letar lite tips och recept eftersom jag känner mig ganska ny inom LCHF. Min sambo och jag har kört sedan förra sommaren och det går jättebra.
Jag gillar din sida som innehåller många, bra och lagom enkla recept och ide'er. Man verkar inte heller behöva köpa massa konstiga grejer utan vanlig mat liksom.
Hoppas du hittar rätt i livet!
Mvh Kåre

Svar: Hej Kåre! Vad roligt att du hittat hit! LCHF ska vara enkelt och lätt tycker jag, det är det som är det fina med det, det går alltid att fixa. Tack så mycket för att du kommenterar. Hoppas du fortsätter hitta hit! :-)
Angelica

2014-02-09 @ 14:13:19
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Härligt att se dig blogga igen! :-)

Svar: Tack, nu känns det roligt igen. :-)
Angelica

2014-02-09 @ 16:20:19
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Eva-Cecilia

Det är enkelt att förstå att blogglusten inte är på topp när andra viktigare saker måste tänkas på och ordnas. Härligt dock att du är tillbaka här igen, jag tillhör dom som har fortsatt att titta in regelbundet även under uppehållet, jag gillar din blogg helt enkelt :).
Ha det fint!


Svar: Tack för att du hållit dig kvar!! :-)
Angelica

2014-02-13 @ 18:54:23
URL: http://evacecilia.wordpress.com
Postat av: Matilda

Vad kul att du är tillbaka! :-) Får väl räknas som en av dina trogna läsare, om än att jag kommenterat väldigt sällan. Har tittat in regelbundet under din "frånvaro"; hoppades att du skulle ta upp bloggandet igen, eftersom du inte uttryckligen skrivit att du skulle lägga ner.

Jag beklagar din separation, men gläds åt att du nu mår bättre. :-) Ser fram emot att läsa fler inlägg med din sedvanliga variation.

Svar: Hej Matilda! Vad roligt att du följer bloggen och fortsatt titta in under min paus. Inläggen kommer! :-)
Angelica

2014-02-16 @ 21:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: