Fläskpannkaka

Publicerat 2014-02-06 22:56:07 | i kategori Alla recept, Övrigt,

Den här pannkakan är så himla god! Receptet är Åses (56kilo), men det bara måste spridas vidare! Själv tycker jag ju att den här är mycket godare än vanlig. Mina barn håller inte med, men vi får väl se framöver. Mer av denna och mindre av vetemjölpannkakan så kanske jag vinner över dom på rätt sida! ;-)
 
Dagens middag
 
Fläskpannkaka 2 port
  • 1 paket bacon
  • 2 ägg
  • 0,5 dl grädde
  • 0,75 msk fiberhusk
  • 250 g keso
  • 1 handfull riven ost
Strimla bacon och stek. Fördela i liten ugnsform. Mixa äggen med grädde, keso coh fiberhusk. Strö osten över baconet och bred ut kesoröran ovanpå. Gratinera i mitten av ugnen tills ytan blivit gyllenbrun, ca 20 minuter, på 225 grader. Jag serverade min pannkaka med steviasötad hallonsylt. 
 
Postat av: leavanny.blogg.se

Gott!

2014-02-07 @ 12:40:46
URL: http://leavanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: