Högrev i crockpot

Publicerat 2014-02-18 22:15:00 | i kategori Alla recept, Kött,

Det var länge sen jag använde min crockpot, men igår var det dags! Jag hade en bit högrev som jag gjorde i ordning. Jag slängde i lite av varje av det jag hittade hemma, och resultatet blev riktigt bra! Jag är inte bra på grytor och stekar, men det här blev gott. Till och med mina barn gillade köttet! :-) Jag ska försöka skriva ner hur jag gjorde, men det är inga exakta mått.
 
Det var gott med lite rött vin till också!
 
  • ca 1 kg högrev
  • gul lök
  • vitlök
  • salt, peppar
  • chiliflakes
  • grillmixkrydda
  • en kruka oregano
  • 1-2 dl rött vin
  • en skvätt oxfond
  • en skvätt worcestershiresås
  • ca 1 dl tamarisoja
Lägg lök och vitlök i botten av grytan. Lägg i köttet. Krydda med salt, peppar, chiliflakes och grillmixkrydda. Klipp över en kruka oregano. Slå över rött vin.Häll också i fond, worcestershiresås och tamarisoja. Tillaga i crockpot på låg värme i 10 timmar.
 
Eftersom det stod och puttrade på hela dagen var det bara att dra isär köttet, som pulled beef.
 
Som tillbehör hade jag stekt grönkål med feta, och avokado. 
Postat av: Fröken Nilsson

Åh det ser ljuvligt ut!!
Måste nog kolla var jag ska skaffa mig en crockpot.....

Svar: Mycket praktiskt!
Angelica

2014-02-19 @ 13:08:26
URL: http://frokennilssonskok.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Jag älskar min Crock Pot, så smidigt sätt att laga mat på.

Svar: Ja, jag måste göra mer av det, och jag har inga problem med att låta den vara på under dagen medan jag är på jobbet. :-)
Angelica

2014-02-20 @ 10:11:19
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: