Ostpizza

Publicerat 2014-02-08 23:53:00 | i kategori Alla recept, Övrigt,

Ostpizza har blivit väldigt populärt sista tiden och det är ju typ världens enklaste mat. Att det blivit så populärt beror nog mycket på Anna (@annaslchf), som är värsta ostätaren. :-)
 
Idag åt både jag och äldsta dottern det till lunch. Det allra enklaste är bara att klä en tallrik med ost. Sen kan man ju ha valfri topping och går att göra i både micro och i ugn. Jag gör allra oftast i micro, med rökt skinka och pizzakrydda, i ca två minuter, full effekt. Jag har vanlig hushållsost, och det är perfekt att göra slut på gamla kanter.
 
Äldsta dottern önskade sig ostpizza till lunch, och inte mig emot! Min yngsta flicka gillar inte smält ost, så det funkar inte för henne, men smakade gjorde hon i alla fall!
 
Tyvärr är det inte helt lätt att få till bra bilder på en sån här, inte för mig i alla fall. Det har ju inte så många härliga färger... :-)
 
 
 
Postat av: VERONICA - mode & träning

Åh så gott det ser ut! :) Kramar

Svar: Du får testa nån gång, perfekt när man har ont om tid. :-) Fin blogg du har!
Angelica

2014-02-09 @ 13:34:37
URL: http://glossfashion.com/vveronicas/
Postat av: Anders

Smarrigt! Jag tycker det är svårt att hitta färdigriven ost som inte innehåller allt för mycket bös. Några tips på bra märken?

Svar: Jag köper aldrig riven ost, jag river bara vanlig hushållsost, eller så tar jag osthyveln. ;-)
Angelica

2014-02-09 @ 14:43:53
URL: http://www.kosgrekland.se
Postat av: Mia

Hushållsost och rivjärn? ;)

Svar: Hushållsost och osthyvel duger gott! ;-)
Angelica

2014-02-09 @ 21:31:50
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Mia

Oj va gott!

Jag gillar ju inte när gratänger och sånt blir för "ostiga", så det var med stor tveksamhet jag provade det här till lunch idag, men jag blev glatt överraskad. Till och med lillen älskade det. Han frågade om vi kunde göra sånt imorgon också. :)

Jag slängde på lite allt möjligt gott som vi hade hemma; salsasås, rödlök, salami, körsbärstomater, ananas och så kall vitlökssås på det. Så det blev väl en lite lyxigare variant än din. Får väl ta ett kort nästa gång, så du får nåt mer färgglatt till bloggen. ;)

Svar: Går att göra i ugn också, som mer vanlig pizza, men har inte testat det än, det här är som snabbmat när jag inte orkar göra annat. :-)
Angelica

2014-02-10 @ 14:36:26
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Citrin

Jag gjorde en supergod ostpizza häromdagen med bacon och champinjoner på... Och sedan gick jag och blev magsjuk. :( Så typiskt! Men jag hoppas jag kommer kunna äta ost och bacon snart igen, annars kan det bli klurigt haha!

Svar: Men vad illa!! Ost och bacon kan du ju inte fortsätta vara utan! :-)
Angelica

2014-02-15 @ 11:17:06
URL: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: