Bakat nytt fröbröd

Publicerat 2012-08-03 21:34:48 | i kategori Alla recept, Bröd,

Idag testade jag att baka ett nytt fröbröd. En mjuk variant för att se om jag hittar nåt som jag kan variera mitt fröknäcke med. Det var helt okej, inte riktigt lika gott som fröknäcket, men bland det godaste mjuka bröd jag gjort i alla fall! :-) 
 
Ingredienser:
0,5 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
2 msk krossade linfrön
2 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
0,5 dl fibrex
2 dl riven ost
4 ägg
 
Vispa äggen fluffigt. Blanda sedan allt och låt stå ett tag. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda sedan i 200 grader i ca 20 min.
 
 
Postat av: Lotta

Såg du oxå på Cecilia Folkessons blogg? =) Tänkte prova här i dagarna, men tog du "vanlig" ost?

Svar: Jag hade bara hushållsost, det gick bra! :-)
Angelica

2012-08-04 @ 10:16:04
URL: http://ecin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: