Chokladkyssar på pinne

Publicerat 2012-12-22 21:03:51 | i kategori Alla recept, Godsaker, Högtider,

När jag gjorde ischokladen räckte inte formarna till all smet. Så jag tog det sista av smeten och blandade i mer choklad även lite hackade hasselnötter. Den smeten hällde jag upp i isformar och ställde kallt. Efter ett tag stoppade jag ner pinnar i dom och lät stelna helt och hållet. (det var lite bökigt och jag fick stå lite i frysen :-))
 
Det ser lite roligt ut med munnarna, men det var de enda formarna jag hade som jag tyckte passade. :-) Inspirationen till detta kommer från boken LCHF för hela familjen av Monique Forslund.
 
I hennes recept använder hon 200 g choklad och 1 msk kokosfett och sen kan man variera och smaksätta som man vill.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: