Panerad rödspätta med fisksås

Publicerat 2012-11-24 22:54:54 | i kategori Alla recept, Fisk, Mat, Tillbehör,

Det var några dagar sen nu, men jag gjorde en väldigt god fiskrätt i veckan. Jag hade ett paket rödspätta i frysen som jag ville göra något med. Rödspätta tycker jag är god panerad, så det fick bli en LCHF-variant på det. Såsen blev jättegod! Kommer ni ihåg skarpsåsen i skolan? Den här tyckte jag var lika god! :-)
 
 
Panerad rödspätta med fisksås 4-5 port
  • 800 g rödspätta
  • 1 ägg
  • 4-5 dl mandelmjöl
 
Vänd rödspättan först i det lätt uppvispade ägget och sen i mandelmjölet. Salta och stek i smör.
 
Fisksås
  • 3 dl creme fraiche
  • 1 dl majonnäs
  • 1 msk citronsaft
  • lite frusen dill, ca 1 msk
Smaka av såsen så du får den smak du vill ha, personligen gillar jag inte när det blir för mycket majonnässmak. Jag tog inga mått när jag gjorde såsen så jag vet inte exakt hur mycket jag hade i av varje ingrediens.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: