Kyckling i ugn med extra smör

Publicerat 2012-10-03 20:48:19 | i kategori Alla recept, Kyckling, Mat,

Jag köpte en hel färsk kyckling i måndags och det var dags att tillaga den nu. Tanken var att äta den till middag i morgon. Tänkte att jag provar att dela upp den i delar, som min mamma brukade göra när jag bodde hemma, så går det lite snabbare i ugnen. Har aldrig gjort det förut, men det gick ganska bra.
 
Jag lade bitarna i en ugnsform. Penslade på soja, kryddade med salt, svartpeppar och BBQ & Grill Mesquite från Santa Maria som är min favoritkrydda just nu. Och så klickade jag på smör på alla bitar innan jag stoppade in dem i ugnen på 175 grader. Jag har läst det där om smöret på Instagram tror jag, det skulle bli extra gott och saftigt. Jag hade dom inne i kanske 45 minuter och tog ut och öste på av smörskyn en gång. Det såg jättegott ut när jag tog ut dom så jag var tvungen att testa en kycklingvinge. Och efter det var jag tvungen att ta andra vingen också, det var ju så gott!!!! :-) Ser fram emot att äta middag imorgon.... :-) Nästa gång kan jag tänka mig att köra med grillen också, och kanske få ett knaprigare skinn?
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: