Testade ett nytt fröknäcke igår

Publicerat 2012-10-17 22:10:43 | i kategori Alla recept, Bröd,

Det finns ju många recept på fröknäcken som cirkulerar i LCHF-världen. Jag brukar bara göra samma hela tiden, för att jag tycker det är så jättegott och enkelt att göra, så det har inte funnits någon anledning att göra något annat. Men igår testade jag att baka Lanas fröknäcke, från sidan Ryska dockor.
 
Det var gott, jag fick inte hela plåten att bli hård, men det var gott ändå. Men det slår inte mitt vanliga fröknäcke, men det kan helt klart vara gott att variera sig ibland. Testa! Eller så håller ni er till det jag brukar göra, som ni hittar här.... :-)
 
Lanas knäckebröd
1 ägg
1 dl vatten
0,5 tsk salt
0,5 dl kokosnötsmjöl
0,5 dl krossade linfrön
1 dl sesamfrön
1 tsk fiberhusk
1 msk psylliumfrön (ej malda) (dessa hoppade jag över, hade inga hemma)
 
Vispa lätt ägg, vatten och salt. Tillsätt kokosnötsmjöl och fiberhusk och vispa smeten tills den blir klumpfri. Tillsätt sesamfrön, linfrön och psylliumfrön. Blanda väl. Lägg smeten på bakplåtspapper och kavla ut tunt med plastfolie på. Dra försiktigt av plastfolien. Grädda i 175 grader i 30 min. Stäng av ugnen och låt brödet stå inne i 30 min till.
  
Postat av: Lana

Ska testa ditt recept också! :)
Tack att du länkade till mig! :)
ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Såklart jag har, vågar inget annat ;-)Ha en bra dag!
Angelica

2012-10-18 @ 08:04:35
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: