Matdagbok 16 sep

Publicerat 2012-09-16 21:13:00 | i kategori Frukost, Mat, Matdagbok,

Idag åt jag frukost i alla fall, jag var så sugen. Jag hade ett fröknäcke kvar som jag åt med Bregott, ägg och majonnäs. Två ost- och skinkrullar, salami med gurka. Och te till det. Gott och ordentligt mättande!
 
Sen blev det dags för lunch. Barnen fick vanliga pannkakor (som såg väldigt smaskiga ut, men jag smakade inte ens). Jag var fortfarande mätt efter frukosten, men kände att det kanske skulle bli för långt med att vänta till middagen så jag åt 1 dl turkisk yoghurt med en skvätt grädde och blandade fröer och nötter.
 
MEN, det var nog inte så smart. Vet inte om det är kolhydraterna i yoghurten som gör det. Men vid 15-tiden var jag såå sugen. Och åt TRE finn crisp med bregott och ost. Några salta jordnötter och två skedar jordnötssmör! Medan jag lagade mat. Vad onödigt!! (tur det inte blev något värre...)
 
Till middag gjorde maken en god älgstek och jag gjorde en rotsaksgratäng. Perfekt i stället för potatisgratäng!
 
Eftersom jag hade varit inne hela denna vackra, varma höstdag tog jag en promenad efter middagen. Det blev en lång promenad på nästan en mil. Gick i skogen tills vägen tog slut. Skönt, men någon sol fick jag knappast. (förmiddagen städade jag och gjorde lunch. Sen var det dansskola för tjejerna och när jag kom hem därifrån började jag med middagen...)
 
Efter duschen åt jag lite älgkött och mycket vatten. Och nu dricker jag te i soffan medan jag bloggar :-)
 
 
Postat av: Evelina

Hej! (Ewilita från instagram här)!

Jag känner igen det där som hände dig med yoghurten!! Jag äter nu mer bara (rysk) yoghurt för att det är gott. Jag tycker det mättar dåligt, även om jag har grädde i. Sen blir den nog för söt för mig, den rysa är fetare än den turkiska vilket gör den mer söt och mindre sur. Men den är SÅÅ god!! Sen brukar/brukade jag också äta jordnötssmör när jag är sugen på något, nu mer försöker jag att bara äta en sked innan träning för energins skull. Har börjat äta mandelsmör istället som bara innehåller 3,5g kolhydrater! Första gången var jag väl inte så övertygad smakmässigt men tungan vänjer sig snabbt och nu fungerar den jättebra vid sug!! :) Ska prova göra egen då det annars blir så dyrt att köpa färdig!

Ha det bra så länge!! :)

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit!! :-)
Jag har provat den ryska yoghurten men gillade den inte, tyckte tvärtom att den var minde söt, snarare besk. Ska nog bara äta den turkiska efter träning eller som efterrätt eller så. Som lunch var det inte bra...

Jag har haft hasselnötssmör hemma som var jättegott! Smakade lite som nutella :-) Men det tog slut och det finns inte på alla affärer så jag har inte fått tag i den igen. Ska testa mandelsmöret också bara jag hittar en affär som har dom...
Angelica

2012-09-17 @ 10:07:06
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: