Middagslax och cupcakes

Publicerat 2012-09-07 21:32:11 | i kategori Mat,

Min mamma, pappa och lillebror var här och åt middag ikväll för att fira vår äldsta dotter som fyllde 7 år igår. Jag hade gjort en god middag, min lax med täcke av tomatröra och fetaostsås, blandsallad, stekt sparris, avokado och kokt potatis till dom som ville ha det.
Och sen fikade vi mina hemgjorda cupcakes, både hallonvarianten och min nya hasselnötsvariant som det kommer recept på senare. Barnen åt vanlig glass då men 3-åringen åt faktiskt en cupcake också och gillade den! :-) Den här gången blev det inte så vackra bakverk, men gott var det ändå! ;-) 
Igår hade vi svärföräldrarna här på middag. Då hade födelsedagsbarnet fått bestämma middagen, hot dogs med pommes frites. (Vi köper inte hot dogs i vanliga fall) Vi vuxna åt i stället blandade korvar, salsiccia, kabanoss, chorizo och vitkålsgratäng. Och jättegod LCHF-glass från Alvestaglass!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: