Lövbiff med sötpotatischips och bearnaisemajonnäs

Publicerat 2013-04-19 20:56:00 | i kategori Alla recept, Mat, Mejerifritt, Tillbehör,

Åt en riktigt supergod middag idag. Det blev som sagt lövbiff, som jag bara stekte rätt upp och ner i olivolja, och saltade och pepprade. (Olivolja då rapsolja tydligen inte var helt whole30) Till det hade jag gjort sötpotatischips, vanlig blandsallad och en underbar bearnaisemajonnäs!
 
Sötpotatischipsen råkade jag bränna vid, så det gick inte att äta alla, men de var underbart söta och goda! Och bearnaisesåsen var nog bland det godaste jag ätit faktiskt. Grymt nöjd med den!
 
 
Sötpotatischips
  • sötpotatis
  • olivolja
  • salt
Skala och skiva sötpotatisen tunt. Pensla ett bakplåtspapper med olivolja. Lägg på sötpotatisen. Pensla på olivolja och salta. Stek i ugn. Jag använde grillfunktionen på 250 grader. Ungefär 10 minuter hade nog varit lagomt.
 
Bearnaisemajonnäs
Postat av: Lana

Mmm...gott, gott! :)
Bea-majonnäs brukar jag också göra, mycket smidigare än riktig bea och smaken nästan desamma! Min son som älskar bea gav min bea-majonnäs högsta betyg! Så jag förstår att du tyckte mycket o din bea-majoo! :)
Ha en fin lördag!
Kram kram
//Lana

Svar: Tyvärr gillade inte min dotter den, som annars gillar bea. Men tror det hade lite med humöret att göra också. :-) Ja, den var supergod! :-)
Angelica

2013-04-20 @ 08:07:34
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: