Mangoraja

Publicerat 2013-04-03 19:02:55 | i kategori Alla recept, Tillbehör, Övrigt,

Den här såsen blev så god!! Smakar som vanlig mangoraja, söt och god. Jag använde köpt mango chutney, innehåller otrevligt mycket socker, men det går ju att göra egen också. Annars kan jag tycka att det är okej med den köpta. Det är trots allt bara en av ingredinserna som är en del av en måltid. Och något som jag inte äter ofta. Det beror alldeles på hur strikt du är. Jag kan tänka mig att göra denna igen!
 
 
Mangoraja 
  • 2 dl creme fraiche
  • 1 dl majonnäs
  • 0,5 dl mango chutney
  • ca 2 tsk curry
  • 1 vitlöksklyfta
Blanda creme fraiche, majonnäs, mango chutney och curry, samt pressa i en vitlöksklyfta. Smaka av hur mycket curry du vill ha.
 
Postat av: Lana

Mmm...gott! Brukar göra något liknande fast bara på majonnäs! :)
Mina barn älskar denna såsen!
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

Svar: Måste ta och testa hemmagjord majonnäs igen, det har bara inte blivit av än. Det verkar ju passa till massor! :-)
Angelica

2013-04-03 @ 20:59:40
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mums, det receptet spar jag. Passar nog perfekt till sommarens grillkvällar.

Svar: Det kommer den säkert göra! :-)
Angelica

2013-04-04 @ 15:58:55
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: