Overnight oats med mandel- och kokossmör LCHF/paleo

Publicerat 2013-08-09 08:24:00 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt,

 
Det här inlägget hade jag tänkt skriva redan i går förmiddag, speciellt eftersom det var flera som ville veta hur jag gjorde "gröten". Men vi var utan internet hela dagen så det gick inte.
 
Den här frukosten som jag åt var god och mättande, jag blev inte hungrig på flera timmar!
 
Overnight oats - mandel och kokos LCHF/paleo
  • 1 dl mandelmjöl
  • 1 dl kokosmjölk, extra creamy Santa Maria
  • 1 msk chiafrön
  • lite salt
Blanda allt. Täck över och låt stå i kylen över natten så det får gojsa ihop sig. Detta görs ofta i glasburk, se tidigare bild
 
På morgonen gjorde jag en gegga till av lite blandade ingredienser. Det här är ungefärliga mått:
Mandel- och kokossmör
  • 2 msk mandelsmör
  • 1 msk kokosflingor
  • 1 msk smält kokosfett
  • 1 tsk kakao
  • 1 skiva banan
  • lite kokosmjölk
Sedan toppade jag allt med hallon och kokoschips. Jag åt allt kallt, "gröten" var jättegod så, men kan säkert ätas varm också!
 
Postat av: Fröken Nilsson

Ser smarrigt ut så jag tar och sparar receptet för att testa en dag!!
Tack :)

2013-08-09 @ 08:54:52
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Spännande! Spar receptet!

Svar: Gör det och testa! :-)
Angelica

2013-08-10 @ 08:49:37
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Sonja

Guuud så gott!
Det här vill jag verkligen testa!!!
Spännande att du ska köra paleo btw!

Ha en underbar fredag!
/ S

2013-08-14 @ 21:10:52
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se
Postat av: Eva Persson


Var köper man chiafrö om man inte vill beställa på nätet? Hälsokost?

Tack för receptet.. Måste testas ;-)

God morgon och njut din måndag..

Eva

Svar: Jag köper det på ICA, Risenta. :-)
Angelica

2014-02-10 @ 02:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: