Söndagsfrukost

Publicerat 2013-08-18 17:49:00 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt,

Jag gjorde i ordning en riktig helgfrukost till mig och maken i morse. Jag gjorde de goda kokosäggen igen, fast den här gången med lite andra tillbehör. Det tog sin lilla tid, men det var ju söndag... :-)
 
Den här gången blev det kokos- och mandelsmör: Jag mixade 1 dl kokosflingor till "smör" och blandade det med 2 msk mandelsmör.
 
Och så försökte jag mig på en mejerifri variant av Emmas blåbärsfluff. Det började bra, men blev såsigt när jag blandade i kokosmjölken. I alla fall så gjorde jag så här: vispa 1 äggvita fluffigt. Blanda i ca 0,25 dl kokosmjölk, 1 dl tinade blåbär och lite vaniljpulver.
 
TILLÄGG: Tillbehören räckte till två portioner!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: