Tisdagsmys med kyckling och coleslaw

Publicerat 2013-08-25 17:17:54 | i kategori Alla recept, Mejerifritt, Tillbehör, Vardag & familj,

Hittade några bilder i kameran som jag glömt bort att visa er. I tisdags lagade jag en sen middag till mig och maken. Den åt vi tillsammans efter att barnen gått och lagt sig. Det skulle gå fort att laga samtidigt som jag ville att det skulle kännas lite lyxigt på en tisdag kväll. Dessutom skulle jag lyckas göra det av sån mat jag redan hade hemma. Och jag tycker faktiskt att jag lyckades bra! Det blev baconlindad kycklingfilé som gratinerades med parmesan. Till det en mejerifri coleslaw och så stekt sparris med fetaost.
 
Vet inte var fokuseringen hamnade på den här bilden, men jag tyckte ändå att den var lite mysig och visade stämningen. :-)
 
 
Mejerifri coleslaw 4 port
  • 350 g strimlad vitkål
  • 1 liten morot i små bitar
  • 0,5 liten gul lök, skivad
  • 2 dl hemlagad majonnäs
Blanda alla ingredienser. I vanliga fall hade jag nog tagit röd lök och kanske undvikit morot. Men jag hade ingen röd lök hemma och det var ändå så lite morot. Man kan också blanda ut majonnäsen med creme fraiche om man vill. 
 
Postat av: Lana

Mmm..gott med baconlindad kyckling! Längesen jag lagade sådan! Tack tack för påminnelsen!
Kramar!
//Lana

Svar: Det var det för mig också, men en rätt som alltid funkar! :-)
Angelica

2013-08-25 @ 17:58:00
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: