Avokadosmör

Publicerat 2013-02-17 18:54:17 | i kategori Alla recept, Tillbehör, Övrigt,

Det här receptet hittade jag hos Monique och jag tyckte det lät så bra så jag testade idag. Gott och extremt mättande! Det blir ganska mycket, räcker säkert till 6-8 portioner.
 
 
Avokadosmör
  • 100 g mjukt smör
  • 2 avokado
  • 0,5 lök (jag använde en liten schalottenlök)
  • 1 dl smetana
  • salt och peppar
  • 1 tsk röd chili (jag använde mig av chilipulver)
Blanda alla ingredienser tillsammans. Jag använde en stavmixer för att det skulle bli slätt. Krydda efter smak.
 
Dagens middag: Baconlindad kycklinfilé, broccolisparris, avokadosmör, smörstekt vitkål och tomat. Jag blev så mätt så jag tog mig knappt från bordet... :-)
Postat av: Anonym

Låter gott! Nästan som guacamole! :)
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Svar: Det ser nästan ut som guacamole, men det smakar annorlunda så det blir en liten krock i smaklökarna :-)
Angelica

2013-02-17 @ 20:04:19
Postat av: Catharina

Har också läst om detta smör, många som lovordat det! Måste nog prova!

Kram C

Svar: Absolut!
Angelica

2013-02-17 @ 21:12:45
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Låter jättegott. Avokado är ju så gott (men svårt att köpa, man vet aldrig om de är bra eller dåliga innan man öppnat dem)!

Svar: Nä, de är lite besvärliga, men jag har börjat titta under den lilla knoppen :-) Är den mörk är den övermogen, alldeles ljus/grön är den omogen, är den gul är den bra :-)
Angelica

2013-02-18 @ 16:48:17
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: