Kokosyoghurt med avokado och hallon

Publicerat 2013-02-28 10:50:00 | i kategori Alla recept, Frukost, Mat, Mejerifritt,

Idag testade jag en ny frukost, efter ett tips på Instagram av Danielle, @ellesdeasismont.
 
Yoghurten blev ganska god, men jag tog rätt mycket hallon, efter mina mått mätt, för att få någon hallonsmak över huvud taget. (Danielle hade en banan i också, men det blir för mycket kolhydrater för mig) Det var mycket avokadosmak, och även om jag gillar avokado som tillbehör till mat, så gillar jag inte helt smaken i sån här mat. Men det blev bättre med kardemumma och vaniljpulver till. :-) Eftersom det blev en hel del kolhydrater så åt jag halva satsen till frukost. Och till det tog jag en äggtelatte. Hela måltiden är helt mejerifri, och min mage väsnas inte ett dugg! :-)
 
Halva satsen tillsammans med äggtelatten gav 10 g kolhydrader, så jag får försöka hålla igen på dom resten av dagen. Fördelningen annars blev rätt okej, fast lite för lite protein och lite för mycket fett. 9 % protein, 6 % kolhydrater, 84 % fett.
 
 
Kokosyoghurt med avokado och hallon 2 port
  • 250 ml kokosgrädde (eller kokosmjölk, men bara den tjocka delen isf)
  • 1 avokado
  • 1 dl frysta hallon
  • vaniljpulver
  • kardemumma
  • cashewnötter
  • kokoschips
Mixa kokosgrädde, avokado, hallon, vaniljpulver och kardemumma med mixerstav. Häll upp i skål och lägg eventuellt på nötter och kokoschips.
Postat av: Lana

Den här kokosyoghurten måste jag testa! Låter helt i min smak! :)
kram kram
//Lana

Svar: Ja det tycker jag :-) kram
Angelica

2013-02-28 @ 16:43:47
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: