Mejerifri chokladglass

Publicerat 2013-02-02 11:02:00 | i kategori Alla recept, Godsaker, Mejerifritt,

Det här receptet bygger på samma som hallonglassen, men är smaksatt på ett annat sätt då. Det blir heller inte lika mycket då kakao inte fyller ut glassen på samma sätt som hallonen. Den här glassen blir också "fastare" och "hårdare".
 
 
Mejerifri chokladglass ca 4 port
  • 250 ml kokosgrädde, 1 förp (Blue Dragon)
  • 3 äggulor
  • 0,5 tsk vaniljpulver
  • 1 tsk bakery+ (eller annan sötning, kan uteslutas helt)
  • 2 msk kakao
  • 20 g mörk choklad
Börja med att vispa kokosgrädden med elvisp. Rör sedan ner äggulorna, vaniljpulver och eventuell sötning. Blanda också i kakon. Smält chokladen och häll ner även den.  Låt den frysa till i frysen i en skål och rör om med jämna mellanrum. Alternativt använd en glassmaskin. Garnera med kokoschips eller kokosflingor och hallon.
 
Postat av: Lana

Det här ju hur gott som helst! Mums! Receptet sparas direkt! Ska göra det i glassmaskin! :)
Ha en toppen lördag!
Kram
//Lana

Svar: Du kan ju säga till om du gör det :-)
Angelica

2013-02-02 @ 12:07:22
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Åh, vad gott!

2013-02-02 @ 12:12:50
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Så gott det ser ut! Kokos och choklad är en vinnande kombo!

2013-02-02 @ 17:28:30
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej...gjorde din hallonglass i går...för att ha till Mello ikväll...har längtat och.väntat hela dagen för att äntligen få äta en skål. Har ju såklart provsmakat lite...underbart gott....ser fram emot att göra chokladglassen :-) Underbart med mejerifria recept!

Svar: Hej Annica! Vad kul att du provade göra den! Och ännu bättre att du gillade den! ;-) Jag är inte så van med mejerifria recept så jag är glad att det funkar :-)
Angelica

2013-02-02 @ 19:57:25
Postat av: Malin- På mitt sätt

Hej! Hittade precis din blogg och har lagt till den på mobilen direkt! :)
Jag fick en glassmaskin när jag fyllde år och har letat hur mycket som helst efter ett recept på mejerifri glass, så denna ska jag verkligen prova och även hallonglassen :)

Ha det bra!
/ Malin

Svar: Hej Malin, kul att du hittade hit!! Besökte din blogg också ;-)
Angelica

2013-02-02 @ 23:08:14
URL: http://Malinribbing.devote.se
Postat av: Sara Forsberg

Ser riktigt gott ut hörru! Blir så glad när jag hittar dina mejerifria alternativ! Tänk om du hade bott i Borås, vad roligt det hade varit. För mig i alla fall ;)

Svar: Håller med! Borås och Sundsvall ligger liiite långt ifrån ;-) Maken var inte så pigg på att jag skulle ge mig iväg på någon kryssning heller...
Angelica

2013-02-03 @ 10:43:29
URL: http://www.saraforsberg.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej! Jag vill så gärna äta mer mejerifritt än jag gör, och har sett att många använder kokosgrädde i många recept. Jag har lite svårt för kokossmaken i kokosgrädden, vanliga kokosflingor går utmärkt. Men min fråga är om denna mejerifria chokladglassen smakar mycket kokos? Tack för många bra recept =) /Emma

Svar: Jag har också lite svårt för kokossmaken ibland. Nu var det så länge sen jag gjorde den där glassen, men jag har för mig att den inte smakade så mycket kokos faktiskt. Och min dotter gillade den också. Prova :-)
Angelica

2013-05-15 @ 15:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: