Oopsies med lax

Publicerat 2013-02-26 20:01:47 | i kategori Alla recept, Fisk, Övrigt,

Jag gjorde ett recept från Expressens LCHF-bilaga till middag idag. Det var ett oansenligt recept utan bild, men ojoj, vad gott det blev!! Det var rökt lax i receptet men jag använde vår hemgravade lax som vi hade kvar i frysen i stället. Riktigt mumsigt!! Det var lite som langos, fast utan fritering.
 
 
Oopsies med gravad lax 4 port
  • 3 ägg
  • 1 dl philadelphiaost
  • 0,5 tsk bakpulver
  • salt
  • 0,5 dl majonnäs
  • 1 dl creme fraiche
  • 0,5 gul lök (eller röd lök)
  • dill
  • salt och peppar
  • citron
  • 200 g gravad lax
Sätt ugnen på 150 grader. Dela äggen i gulor och vitor. Vispa äggvitorna hårt tillsammans med lite salt. Blanda äggulorna med philadelphiaost och bakpulver. Vänd försiktigt i äggvitan. Klicka ut fyra klickar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 25 minuter.
 
Blanda majonnäsen med creme fraiche. Finahcka löken och blanda ner den i såsen tillsammans med dill. Smaka av med salt och peppar och en skvätt citron. Klicka ut sås på oopsien och lägg på laxen. Servera med valfria grönsaker. 
 
De blev inte vackra... :-)
 
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag såg också receptet i tidning och tänkte att jag skulle testa. Kul att du provat och gillade det... då testar jag också. :-)

Svar: Ja, det tycker jag! :-)
Angelica

2013-02-27 @ 20:21:22
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: