Projekt ketos: Resultat vecka 1

Publicerat 2013-02-18 20:02:27 | i kategori Jag och LCHF, Projekt ketos, Viktminskning,

Hur gick det nu då efter en vecka med jagande av ketos och fettförbränning? Ja, ni har ju kunnat följa min resa under veckans gång då jag redovisat maten varje dag. Ketos hamnade jag i rätt snabbt, men har inte fått upp den i några höga höjder. Och det är kanske ingen mening med det. Jag har inte läst in mig så jättemycket om området, känner mig fortfarande rätt novis inom området. Av Kostdoktorn att döma så är det optimalt att ligga mellan 2 och 3 mmol/L och onödigt att ligga högre än så, vilket kan betyda att man äter för lite mat. 
 
Jag har halkat ur ketos några gånger, särskilt på morgonen, men har kommit tillbaka i svag ketos på eftermiddagen. Jag har ätit enligt periodisk fasta, men inte följt tiderna slaviskt, speciellt inte under helgen. Någon gång har jag varit i optimal ketos. (det är inte lika säkert att mäta med urin som med blod heller)
 
Hur jag gör framöver har jag inte bestämt ännu. Jag kommer att fortsätta använda stickor, eftersom jag har en drös kvar. Jag ser på dom som en motivation för mig själv att hålla nere kolhydraterna och förhoppningsvis få mig att tappa lite i vikt. Jag har en hel del kilon kvar som jag skulle vilja bli av med men som sitter stenhårt fast.
 
Jag kommer fortsätta uppdatera er löpande om hur det går med den saken. Frekvensen har jag ingen aning om. Jag har en del mål som jag vill uppnå under året. Och dom målen har inte ändrats. Men däremot har jag lite svårt för att vara strikt. Jag trivs bra med LCHF, på mitt vanliga sätt. Och det fungerar perfekt för att stå kvar i min vikt, men det måste till något annat för att kunna få igång viktminskningen igen. Och jag vet inte om jag orkar med det. Efter att ha försökt gå ner i vikt sen jag var liten blir jag lite less på det...
 
Men nu till resultatet för den här veckan!!
- 1,4 kg och - 1 cm runt magen, mitt största problemområde.
 
Ett mycket väl godkänt resultat! Jag har blivit av med en hel del vätska, är inte alls lika vätskefylld längre och bara det är jätteskönt! Fast jag har lite svårt att känna glädje, då jag vet att jag pendlar så mycket och imorgon kan det vara plusresultat i stället. Jag skulle behöva ha flera veckors resultat för att se var trenden går. Och hittills i år har det varit rätt plant... ;-)
 
Era reaktioner då? Har det varit intressant att läsa om det här? Vill ni att jag fortsätter, eller får det räcka nu? :-)
Postat av: Sandra

Vad duktig du är som kämpar! Jag kan tyvärr inte ge några viktminskningstips eftersom jag alltid varit normalviktig, men om du bara fortsätter äta rätt och träna så kommer ju vikten med tiden! För mig funkar det bättre med ett mindre laddat mål, som att springa Göteborgsvarvet eller Vårruset för den delen, istället för att stirra sig blind på vågen :-) Varmt lycka till!

Svar: Tack Sandra för peppningen :-) Hade tänkt springa Vårruset också. Hmmm.... tror jag måste dra in lite löpning i träningen också...
Angelica

2013-02-18 @ 20:42:06
URL: http://frubogren.wordpress.com
Postat av: Joanna

Jag tycker att du är superfin precis som du är! Prova att släppa fokus på vikten, fokusera på ditt mående och hur bra du mår istället! Så kanske kilona försvinner om det är meningen att de ska göra det!

Jag ölskar din blogg. Du har ett bra språk, mkt inspiration och härliga bilder!,

Svar: Tack Joanna, snällt sagt! Har försökt släppa fokus på vikten, men svårt när kilona syns ;-) Jag gör ett försök nu med att bli av med lite, annars tar jag det lugnt igen. Jag vet i alla fall hur jag ska göra för att må bra och hålla vikten. :-)
Angelica

2013-02-18 @ 20:56:22
Postat av: Catharina

Jag tycker det är kul att följa dig! 1.4 kg är ju JÄTTEBRA! Grattis! Det ska du vara nöjd med!

Förstår att det är jobbigt med vikten...och att hela tiden behöva tänka på att inte äta för mycket kolhydrater...Mitt tips är att inte äta LCHF-bakverk eller LCHF-bröd, ingen choklad. Se om det gör någon skillnad!

Bara att maila mig om du vill prata! Vill du inte så är det också ok. [email protected]

Kram C

Svar: Ja, resultatet ÄR fantastiskt, men jag kan pendla mycket mer än så på en vecka, så jag ropar inte hej förrän jag ser att det står sig :-)
Angelica

2013-02-18 @ 22:22:39
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Lena J

Jag tycker jättemycket om att läsa och följa din blogg! =)Och vill gärna höra mera om hur det går. Vill än en gång tacka för alla goda recept du delar med dig av! =)Lycka till och må så gott! =)

Svar: Tack, du är så snäll :-)
Angelica

2013-02-19 @ 00:01:27
Postat av: Ida

Kul att läsa resultaten... Jag vill gärna höra mer om hur det går framöver :)

2013-02-19 @ 06:27:52
URL: http://getrippedmedlchf.blogg.se
Postat av: Sara Forsberg

keep going! jag följer gärna din fortsatta resa! det kommer att bli mörkare stickor, i am sure of it!

2013-02-19 @ 09:12:10
URL: http://www.saraforsberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: