Tacos med tortillabröd

Publicerat 2013-02-03 20:59:00 | i kategori Alla recept, Mat, Tillbehör, Övrigt,

Har tänkt äta tacos ett tag, men det har inte blivit av. Jag vann en tacokrydda från LCHFklubben.se  av Erika när hon hade en liten utlottning på sin blogg Erikas LCHF till vardag och fest. Jag tyckte den var helt okej, faktiskt bättre än den jag köpt på LCHFbutiken.se, den är lite för stark för vår smak. Men ingen smakar ju som den jag var van med sen innan. Den köpta, på påse från Santa Maria. Men det beror naturligtvis på att den är fullsmockad med socker!! Usch...
 
När det var dags att börja laga middagen kom jag på att det kunde vara kul med tortillas till. Har ju inte ätit det på väldigt länge... Wrapsmeten som jag använde igår hade kunnat funka. Men jag ville ha nåt mer brödliknande, så jag gjorde dessa på ett annat sätt. De blev helt okej! Smakar naturligtvis inte som vanliga tortillas. Men det känns bra att ha ett alternativ till mina vanliga tacotallrikar. :-) 
 
 
Tortillabröd 2 st
  • 2 ägg
  • 25 g smält smör
  • 2 msk grädde
  • 1 msk fiberhusk
  • salt
 
Värm ugnen till 175 grader. Blanda alla ingredienser. Låt svälla en stund, 5-10 min. Klicka ut halva smeten på ett bakplåtspapper. Lägg plastfolie över. Kavla ut degen till en rund platta, ca 20 cm i diameter. Grädda i ugnen i ca 10 min. Låt svalna. Fyll brödet med valfria tacoingredienser och vik ihop. 
 
 
 
Lillan fick ett vanligt tortillabröd :-)
 
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Har funderat på tacobröd ala LCHF, är dom verkligen goda? För tacos saknar jag faktiskt!

Svar: Ja, jag tyckte att de funkade. Men tror man att de är som vanliga tortillas blir man besviken naturligtvis för att det är de inte. De är som ett vanligt mjukt tunt bröd som funkar att använda till tacos :-) du får väl testa ;-)
Angelica

2013-02-04 @ 15:34:04
URL: http://tartparadiset.se
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Som vanligt blir det ju aldrig, tror man det blir man nog alltid besviken tror jag.. Men låter absolut som något som ska testas!

Svar: Om du skulle testa kan du väl berätta vad du tyckte? Alltid roligt att få höra! Även om man inte gillar dom :-)
Angelica

2013-02-05 @ 19:03:57
URL: http://tartparadiset.se
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Det ska jag absolut göra! Det är så viktigt med feedback. Är alltid orolig för att npgon som testar mina egengjorda recept inte alls ska gilla det på samma sätt som mig eller att jag minns helt fel och att det egentligen är vidrigt :P

Svar: Exakt! Sen är det ju också så, att har man hållit på med LCHF en längre tid har man ju utvecklat helt andra smaklökar än innan och känner smaker på ett helt annat sätt, så en som inte ätit det så länge och vant sig gillar ofta inte LCHF-varianterna... Men det är ju en annan femma :-)
Angelica

2013-02-05 @ 20:50:22
URL: http://tartparadiset.se
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Precis! Där försöker jag använda maken som inte äter LCHF och är en riktig gottegris ;) Samt den del av släkten som inte äter LCHF och vänner som inte äter LCHF =)

2013-02-07 @ 10:25:58
URL: http://tartparadiset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: