Kladdiga chokladmuffins

Publicerat 2013-01-19 19:51:00 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Dom här muffinsarna är jättegoda! Lite lätt kladdiga, men riktigt gott! Och smeten likaså! Hade lätt kunnat äta upp smeten innan gräddningen! ;-)
 
Kladdiga chokladmuffins 6 mellanstora muffins
  • 100 g smör
  • 2 ägg
  • 1,5 msk bakery+ (eller ta valfri sötning)
  • 1,5 dl mandelmjöl
  • 4 msk kakao
  • 1 tsk vaniljpulver
  • 0,5 krm salt
Smält smöret. Vispa ägg och sötning pösigt. Rör ner det smälta smöret. Blanda mandelmjöl, kakao, vaniljpulver och salt i en annan bunke och blanda sedan ner i äggsmeten. Fyll muffinsformar (inte ända upp) och grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 7-8 minuter. Ta ut och låt svalna. Låt dom gärna stå i kylskåpet några timmar så får de en härlig krämig konsistens och smak.
 
 Det är nästan ett måste med ett glas kall mjölk till de här godingarna ;-)
 
(receptet är inspirerat av Mitt skafferi)
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Åh, låter underbart gott! Jag har hamnat i en riktig chokladperiod, där jag nästan endast bakar chokladkakor!

Svar: Det är ju svårt att undvika, för choklad är ju så hemskt gott!! :-)
Angelica

2013-01-20 @ 20:32:05
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: ealina

Oh, kladdkaka var lääängesen jag åt nu.. *saknar lite*
Ser jättegott ut, jue!

Häromdagen så var jag så chokladsugen att jag faktiskt gjorde chokladgröt till frukost, haha. Kokosmjölk, kokosmjöl, ägg och rejält med kakao, toppade med massa riven kokos. Hade nog varit gott med en banan i med, för sötning, men risken är nog att jag hade blivit ännu mer choklad- och godissugen då.. ;)

Svar: Chokladgröt lät ju lite konstigt ;-) Jag kanske skulle testa, var det gott?
Angelica

2013-01-20 @ 20:49:21
URL: http://ealina.blogspot.se
Postat av: ealina

Haha, jo, det var det faktiskt! Jag vågade nästan inte hälla i kakaon av rädsla för att det skulle smaka skumt, men det var väl ungefär som en osöt kladdkaka kan man säga. Eller som en väldigt kladdig osöt kärleksmums? :)

Svar: Hehe! Undar om jag ska våga :-)
Angelica

2013-01-21 @ 20:45:37
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: