Oxfilé med vitkålsgratäng och bearnaisesås

Publicerat 2013-01-21 16:24:00 | i kategori Alla recept, Mat, Tillbehör,

I lördags gjorde vi en makalöst god middag! Vi hade en oxfilé kvar från vår beställning av vårt ekologiska närproducerade nötkött. Den stektes som rostas, mycket rött, och till det gjorde jag min vitkålsgratäng, denna gång extrakryddad med sambal oelek. Och så den supergoda bearnaisesåsen som blir lika god varje gång!
Receptet till den lättlagade och goda bearnaisesåsen hittar du HÄR!
Vitkålsgratängen har jag lagt ut förut, men det har varit många som frågat efter den, så jag lägger ut receptet här igen!
 
Vitkålsgratäng
  • 10-12 dl strimlad vitkål
  • 1-2 dl grädde
  • salt, peppar
  • 2 dl riven ost
  • 0,5 dl riven parmesan
Stek vitkålen i mycket smör då sen blir mjukare. Krydda med salt och peppar. Lägg över i en ugnsfast form. Slå över grädden. Lägg den rivna osten över och gratinera i 200 grader i ca 20 minuter.
 
(var snäll och länka hit om du använder receptet, och bilderna stannar här)
Postat av: ealina

Åh, vad gott! Verkligen en lyxig lördagsmiddag! *nickar*

Svar: Mhmmm... :-)
Angelica

2013-01-21 @ 20:43:19
URL: http://ealina.blogspot.se
Postat av: Åsa

Hej, testade Ditt recept på vitkålsgratäng i dag, det blev ju riktigt gott! Så nu lägger jag ut receptet i min blogg, länkar självklart tillbaka till Dig, jag hoppas det är okey.
http://naltabblovers.blogspot.se

Svar: Vilken tur att du tyckte det blev gott! ;-) Såklart du får lägga ut det och jag uppskattar att du länkar tillbaka! Kram
Angelica

2013-01-29 @ 18:16:19
URL: http://naltabblovers.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: