Blandfärsbiffar med broccolimos

Publicerat 2013-07-15 22:11:00 | i kategori Alla recept, Kött, Mat, Mejerifritt,

Nu har jag kommit hem efter en vecka i husvagn. Vi hade det väldigt bra, men det var skönt att komma hem. Och jag längtade efter riktig, hemlagad mat. Jag har visserligen hållit mig till LCHF även på semestern, men det blir ändå lite sisådär och en del snabbmat. Så idag var det dags att laga mat.
 
Till middag gjorde jag blandfärsbiffar med broccolimos, med extra smör. Inspirerad av ett recept från boken LCHF på riktigt av Monique Forslund. Byt ut smör mot t.ex. ghee så blir det helt mejerifritt.
 
 
Blandfärsbiffar med broccolimos ca 3-4 port
  • 500 g blandfärs
  • 2 ekologiska ägg
  • 0,5 ekologisk grönsaksbuljongtärning
  • salt och peppar
  • broccoli
  • smör
Blanda alla ingredienser utom broccoli och smör. Forma till biffar och stek i fett. Koka broccolin. Stavmixa tillsammans med smör och krydda med salt och peppar.
 
De här biffarna blev väldigt goda tyckte hela familjen. Den där grönsaksbuljongen gjorde det lilla extra. :-)
Postat av: Lana

Mmm...gott med biffar!
Längesen jag lagade biffarna! Dags nu!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Svar: Ja, det är jättegott :-)
Angelica

2013-07-16 @ 08:28:12
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Mums, vad gott!
Broccolimos har jag faktiskt aldrig gjort... konstigt, för broccoli är ju så gott!
Ha en bra dag.

Svar: Har du aldrig gjort broccolimos? Då är det på tiden! :-)
Angelica

2013-07-18 @ 18:23:57
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: