Stekt rabarber med vispad kokosmjölk

Publicerat 2013-07-05 13:20:07 | i kategori Alla recept, Godsaker, Mejerifritt,

 
Här får ni lite rabarberinspiration!
 
Jag tror det var förra helgen som maken ville äta något med rabarber. Vi tog och stekte rabarber i mycket smör och kryddade med kardemumma. Till det blev det kokosmjölk, lättvispad. Vi valde att inte söta något, men det är ju valfritt!
 
 
Postat av: Lana

Låter ju jättegott! Måste testa! :)
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

2013-07-05 @ 21:13:48
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: ÅsaGåsa

Ser gott ut! Vilken kokosmjölk är det du kan vispa?

Svar: Kolla inlägget med våfflorna, där finns en länk med hur man lyckas med att vispa kokosmjölk. :-)
Angelica

2013-07-05 @ 21:24:31
Postat av: Milla

Är det den tjocka delen av kokosgrädden när den stått i kylen ca. 1 dygn man kan vispa till grädde eller hur gör du? :)

Svar: Kolla inlägget med våfflorna, där finns en länk med hur man lyckas med att vispa kokosmjölk. :-)
Angelica

2013-07-05 @ 22:49:04
URL: http://www.millabarsk.blogg.se
Postat av: AN

Har själv gått ner 15 kg i vikt med hjälp av metoden träna mer, ät mindre för ca ett år sedan, och för ett tag sedan försökte jag äta enligt lchf, men vi är en stor familj och alltid blir jag bjuden eller ska bjuda på mat, vilket blir fel för lchf eller dyrt för mig. Hur löser du om du blir bjuden?

Svar: Förlåt för sent svar! Det brukar gå bra när jag blir bjuden också. Jag väljer oftast bort delen med pasta/potatis/bröd. Det beror ju lite på vad det serveras. Ibland hör jag mig för innan vad det ska bjudas på. Vissa tänker på hur jag och min man äter och tänker sig för. Ibland äter jag extra hemma innan, så att jag inte ska bli hungrig om jag inte kan äta så mycket. Eller äter hemma efter. :-) Men det är oftast inte problem. Vet du om att det kan bli kinkigt så kanske du kan lägga till extra smör eller ha med dig ett par kokta ägg i handväskan. :-)
Angelica

2013-07-09 @ 00:41:28
URL: http://letarmeningenmedlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: