Fredagsmys med banan till barnen

Publicerat 2013-06-14 21:25:00 | i kategori Alla recept, Godsaker, Övrigt,

Ikväll hade vi soffmys hela familjen och tittade på Kalle och chokladfabriken. Bra film, men förstå vad svårt det var att inte äta choklad! ;-)
 
Jag gjorde i ordning ett nyttigare fredagsmys till barnen. Hos den äldsta gick det hem, hon tyckte det var väldigt gott. Men den yngsta tyckte det var för stark choklad. Och jag förstår henne, det var faktiskt 86%, hade inget annat hemma. :-)
 
 
Det enda jag gjorde var att dela en banan i två halvor och stoppa in glasspinnar. Sen stoppade jag in dom i frysen för att de skulle bli riktigt kalla och lite hårdare. Sen doppade jag dom i mörk choklad och rullade i hackade jordnötter!
 
 
 
Ingen strikt LCHF här, men ett bra alternativ till barnen tycker jag!
 
(Idén hade jag sett hos @annahaeggman)
 
 
Postat av: malin

detta ser riktigt gott ut :) idag är min första dag med LCHF! såg att du också kör på en nystart. känner mig lite nervös mest för ovanan! tycker din blogg är väldigt inspirerande så jag kikar gärna in igen :) ha en fin dag! mvh Malin

Svar: Men vad roligt! Hoppas det kommer att gå bra för dig! Det finns mycket information och tips och inspiration att hämta lite här och där! :-) Jag finns på instagram också som @vardagsliv_med_lchf om du vill följa mig där. Ha en fin dag själv! :-)
Angelica

2013-06-15 @ 07:27:44
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

En utmärkt efterrätt, om man inte kör strikt LCHF! Banan och choklad är ju så gott ihop :)

2013-06-15 @ 17:23:10
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Lana

Mycket bra alternativ till annan sliskig skit/godis att servera till barn! Smart! :)
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram kram
//Lana

2013-06-16 @ 16:47:08
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Ett jättebra alternativ till barnen, så mycket bättre än vanligt godis.

2013-06-16 @ 20:44:58
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: