Brödkaka till frukost

Publicerat 2013-05-03 10:15:00 | i kategori Bröd, Frukost, Mejerifritt,

Jag hittade ett recept inne hos Fröken Nilsson, som jag hade som inspiration igår när jag gjorde ett snabbt bröd. Jag har ändrat lite på ingredienserna. Det går nog egentligen att stoppa i vilka frön och nötter man vill. Mitt bröd blev kompakt. Nästa gång gör jag antingen dubbel sats, eller mindre form så det blir högre så det går att dela. Brödet är naturligtvis glutenfritt, och även mejerifritt.
 
Brödkaka med frön och nötter
  • 3 ägg
  • 2 dl mandelmjöl
  • 1 msk hasselnötsmjöl
  • 2 msk linfrön
  • 1 msk chiafrön
  • 4 msk solrosfrön
  • 0,5 dl grovhackade valnötter
Blanda alla ingredienser. Häll i en form klädd med bakplåtspapper. Grädde i 8 min i 250 grader.
 
Det här brödet åt jag till frukost idag.
 
Postat av: Hanna

Gillar din blogg, massa toppentips! :)

Svar: Vad roligt!! Tack! :-)
Angelica

2013-05-03 @ 11:30:32
Postat av: Lana

Mmm...gott, gott! :) Har sparat det receptet! Kommer att baka nån gång! :)
Ha en fin fredag!
Kram
//Lana

2013-05-03 @ 15:43:57
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Så gott det ser ut! Älskar bröd med massa god ost på :)

Svar: Ost är alltid gott! :-)
Angelica

2013-05-04 @ 09:15:55
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Sofie

Det lät jättegott! :)

2013-05-05 @ 11:32:18
URL: http://www.highvoltage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: