Fröknäckefrukost - med recept

Publicerat 2013-11-02 10:21:00 | i kategori Alla recept, Bröd, Frukost, Mat,

Jag började redan igår kväll innan jag gick och lade mig och funderade på vad jag skulle äta för gott till frukost idag? Är det riktigt bra det? Är det sunt? Jag tror inte det... Är det någon fler än jag som gör så?? Ibland kan det ju behövas, för att man kanske har bråttom på morgonen och behöver förbereda på kvällen. Men det här handlar inte om det. Jag är ledig, och har inte bråttom någonstans idag...
 
Hur som... jag tvekade mellan fröknäcke och gröt. Var främst sugen på en äggmacka men hade ingen majonnäs hemma. Men det blev till slut i alla fall fröknäcke med ägg, och en med vanligt pålägg. Mycket gott och jag blev MÄTT! (jag hade kokosfett i teet för att öka mättnaden, eftersom jag inte hade någon majonnäs)
 
 
Det finns otroligt många recept på fröknäcken, och här kommer ytterligare ett! Jag var tvungen att göra om ett recept då jag inte hade några pumpakärnor hemma, utan ersatte då dem med melonkärnor och mandelmjöl. Det blev lite sprött, jag kanske skulle ha tagit lite mindre mandelmjöl? Oavsett blev det väldigt gott! (ta gärna lite salt också) (länk till ursprungliga brödet finns HÄR)
 
Fröknäcke med ägg och kärnor 12 st
  • 2 dl solroskärnor
  • 2 dl sesamfrön
  • 2 dl linfrön
  • 1 dl melonkärnor
  • 1 dl mandelmjöl
  • 3 ägg
  • 1 msk rapsolja
Blanda ägg och olja. Blanda sen ner fröerna. Pensla bakplåtspapper med olja. Bred ut smeten. Grädda i 160 grader i 30 min. Jag hade det i ugnen i närmare 40 minuter.
 
Originalreceptet kommer från Suzette Nilsson.
 
Postat av: Fröken Nilsson

Så kan det vara här oxå ibland o nej det känns väl eg inte helt sunt :-\ men, men gör man så fina val som du gjort så känns det väl ändå lite ok ;)

Svar: Jovisst! Bra val blir det för det mesta! ;-)
Angelica

2013-11-02 @ 16:16:06
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: