Mejerifri pepparkaksgröt

Publicerat 2013-11-01 11:00:58 | i kategori Alla recept, Frukost, Mejerifritt,

Jag äter kokosgröt ibland, men är inte sådär överförtjust i smaken. Idag hade jag ingen aning om vad jag skulle göra, men ville gärna äta en god, mejerifri frukost. Så för att få gröten lite godare, experimenterade jag med pepparkakskrydda. Och ja, gröten blev mycket godare! Och mandelsmöret höjde det ytterligare ett snäpp, som vanligt! ;-)
 
 
 
Smaka av när du kryddar, så du får den smak DU vill ha!
 
Kokosgröt med pepparkakssmak 1 port
  • 2 ägg
  • 1 dl kokosmjölk/grädde, Santa Maria extra creamy
  • 1 msk kokosnötsmjöl (Aman Prana)
  • 1,5 tsk pepparkakskrydda
  • kanel
  • mandelsmör
  • hallon
  • kakao nibs
  • vanilj
Vispa ihop ägg, kokosmjölk och kokosnötsmjöl i en kastrull. Värm på medelvärme. Krydda med pepparkakskrydda. Låt gröten tjockna på sig till bra konsistens. Häll upp i skål och njut. Krydda gärna extra med kanel. Jag åt min gröt med en klick mandelsmör och hallon. Och så tog jag vaniljkvarnen och sprinklade över vanilj och kakao nibs.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: