Sockerbomben

Publicerat 2013-10-02 20:52:00 | i kategori Fakta, Personliga tankar, Tips,

Jag håller på och läser den boken nu. Fullständig titel är Sockerbomben - i din hjärna: Bli fri från ditt sockerberoende av Bitten Jonsson.
 
Jag har läst några sidor och det är väldigt intressant, men också väldigt skrämmande. Jag får reda på saker som jag inte haft någon aning om. Eller anat lite om sen jag kom i kontakt med LCHF och började läsa på lite, men den här förklarar mycket. Något som är klart är att jag har problem. Hur stort återstår att se... 
 
Jag kommer nog att skriva mer om den här boken senare. Men nu ville jag först och främst berätta att jag läser den. Sen måste jag fundera på hur mycket om mig själv jag kommer att berätta här på bloggen. Bloggen är öppen för vem som helst och det är ganska många som läser den. Jag vet inte hur många av er som känner mig. Och hur utlämnande vill jag då vara?
 
Jag ser en massa samband nu, händelser och vanor som lett fram till den jag är idag och de problem jag har. Och ser kopplingar till en massa andra beteenden jag har. Det snurrar väldigt många tankar omkring i min hjärna nu, och jag får be om ursäkt om bloggen blir nerprioriterad.
 
En sak är säker: SOCKER ÄR ETT GIFT!
 
 
Berätta gärna om du läst boken och vad du tyckte. Och vad boken betytt för dig?
Postat av: Lena

Boken ändrade mitt liv. Jag har lärt mig massor om mig själv och min man säger att jag är en bättre fru nu än förr när jag var ett sockermonster

Svar: Låter bra! Ett sockermonster vill jag verkligen inte vara, kanske finns räddning! :-)
Angelica

2013-10-04 @ 15:58:57
Postat av: Anna

Jag har följt din blogg och insta ett tag och gillar verkligen det du delar med dig av, tack för all inspiration, tips och fina bilder.
Bra boktips, måste jag läsa snarast!
Kram

Svar: Tack så väldigt mycket Anna! Blev jätteglad över att du gillar det! Kram tillbaka <3
Angelica

2013-10-05 @ 07:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: