Blomkålspizza med kyckling

Publicerat 2013-09-14 17:02:51 | i kategori Alla recept, Kyckling, Övrigt,

Dagens middag! Jag hittade receptet i Moniques bok LCHF på riktigt, fast jag gjorde om det lite. Måtten jag använt är för två pizzor.
 
 
 
Blomkålspizza med kyckling 2 port
  • 2 ägg
  • 2 dl riven ost
  • 2 dl riven blomkål
Värm ugngen till 180 grader. Blanda alla ingredienser. Bred ut på bakplåtspapper. Grädda i ca 10 min. Lägg sedan på valfria ingredienser och toppa med riven ost. Nedan ser du vad jag tog:
  • 2 tsk tomatpuré
  • 4 champinjoner
  • 1 tomat
  • 1 kycklingfilé, stekt i bitar
  • 1,5 dl riven ost
 
Postat av: Ida

Intressant. Smakar botten blomkål?

Svar: Nä det smakar inte blomkål, inget jag tänkte på i alla fall :-)
Angelica

2013-09-15 @ 08:04:49
URL: http://getrippedmedlchf.blogg.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Det måste jag testa någon gång. Och svamp på pizzan, att jag inte tänkt på det. Det måste jag också prova.

Svar: Inte alls dumt med svamp på pizzan :-)
Angelica

2013-09-17 @ 22:18:32
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: