Microostkaka

Publicerat 2013-09-15 16:11:39 | i kategori Alla recept, Frukost, Mat, Övrigt,

Jag har ätit så mycket gott den sista tiden och jag hinner inte med att visa allt känner jag! Här kommer i alla fall receptet på dagens mellanmål! Jag delade denna med min man och åt alltså en halv portion. Receptet hittade jag på instagram, hos @cicci8011.
 
Jag har väl aldrig varit nån riktig ostkakeälskare, men kan tycka att det är gott ibland. Den här som jag gjorde är helt osötad. Vill man kan man ha i lite valfri sötning. Men tillsammans med hallonen tyckte jag att det var gott ändå!
 
 
 
Microostkaka 1 port
  • liten klick osaltat smör
  • 1 ägg
  • 1 dl keso
  • 3 msk mandelmjöl
  • 0,5 dl kesella (eller grädde)
  • några droppar bittermandelessens, jag tog tre droppar
  • vaniljpulver
  • ev. sötning
Smält lite osaltat smör i en djuptallrik i micron. (jag hade vanligt smör) Blanda ner alla ingredienser. Rör om med gaffel. Micra på högsta effekt ca 3 min. Jag serverade min med kesella och hallon.
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Det måste jag testa.

Svar: Gör så! :-)
Angelica

2013-09-17 @ 22:20:12
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Cissi

Det där lät ju supergott! Måste testa redan idag!

Svar: Det tycker jag! :-)
Angelica

2013-09-18 @ 09:08:49
URL: http://cissispringer.wordpress.com
Postat av: Cissi

Testade i går... Men nä. Fy bubblan! Det här var ingen höjdare alls.

Svar: Vad trist! Jag tyckte det var rätt gott.
Angelica

2013-09-22 @ 10:25:50
URL: http://cissispringer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: