Fläsk med löksås och raggmunkar

Publicerat 2012-11-19 15:40:00 | i kategori Alla recept, Kött, Tillbehör,

Igår gjorde jag en sån himla god middag! Verkligen älskar fläsk med löksås! Och så gjorde jag LCHF-raggmunkar till. Har gjort sådana tidigare, men gjorde om dom lite den här gången.

När du använder färsk broccoli och blomkål, SPARA STAMMARNA! Det finns mycket mat kvar. Går jättebra att riva och använda i raggmunkar så här eller i gratänger. Till just de här raggmunkarna hade jag en broccolistam och vitkål.

Fläsk med löksås och raggmunkar 4 port

  • 600 g bogfläsk
  • 3 gula lökar
  • 4-5 dl grädde
  • salt, peppar
  • 1 stam broccoli
  • 8 dl strimlad vitkål
  • 1 ägg
  • 2 dl grädde
  • 1 dl philadelphiaost
  • 2 msk fiberhusk
  • salt, peppar

 

Börja med raggmunkarna då de tar längst tid. Om du använder dig av stammar, ska du börja med att riva dem. Till vitkålen kan du använda en kniv för att skära strimlor. Vispa ihop smeten med ägg, grädde, philadelphiaost, fiberhusk och krydda. Låt stå och svälla i ca 10 min. Stek ca 12 ganska små raggmunkar, på mellanvärme. De kan vara svåra att vända så gör dom inte för stora.

Stek fläsket och krydda med salt och peppar. Lägg över fläsket i en form. Skiva löken och stek den, slå över grädden och låt småputtra en liten stund. Slå såsen över fläsket.

Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Låter jättegott! Jag älskar fläsk och löksås så jag måste prova dina raggmunkar.

Svar: Ja gör det, berätta om du gillar dom. Jag och maken tycker dom är goda i alla fall! :-)
Angelica

2012-11-19 @ 19:10:22
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Sonja

Vad mumsigt! :)
Ska allt spara stammarna nästa gång! Kanske funkar det att spara vitkålsstammen också? (Den slängde jag i komposten senast i dag....)
Ha en härlig vecka!
/ Sonja

Svar:
Angelica

2012-11-19 @ 19:28:32
URL: http://motionwellness.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: