Matdagbok 26 nov

Publicerat 2012-11-26 22:18:34 | i kategori Matdagbok, Periodisk fasta,

Idag skippade jag frukost som jag normalt gör när jag jobbar. Brukar inte vara något större problem, den lilla hunger jag brukar känna, går över fort. (Kallas även periodisk fasta när man förlänger den naturliga nattfastan) På lunchen gick jag ut och tog en promenad på ca 25 min, och så träffade jag en granne som jag stod och pratade med ett tag. Så det kändes som lite för sent att äta lunch och tänkte äta på fikarasten i stället. Nu hann jag inte med att ta fika när jag tänkte så det blev inte så att jag åt förrän kvart i tre. Då var jag rätt hungrig och det kändes att jag behövde lite mat.
 
Eftersom jag åt så sent tänkte jag att jag inte behöver äta middag vanlig tid utan kunde träna i stället, men nä, jag var jättehungrig till middagstid i alla fall så jag åt tillsammans med familjen ändå! :-)
 
14.45: en burk tonfisk, två ägg, två matskedar majonnäs, gurka och paprika
 
17.15: tacotallrik med ostchips
 
21.30: ett halvt ägg och lite gott efter lite träning. 1 dl turkisk yoghurt, 0,5 dl grädde, 0,5 krm vaniljpulver, några hallon och en pepparkaka som jag smulade över
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: