Jogging och smoothie

Publicerat 2013-08-13 21:09:00 | i kategori Alla recept, Mejerifritt, Träning, Övrigt,

Usch vad det har regnat här sista tiden! Igår fullkomligt vräkte det ner! Attt cykla till jobbet var inte alls att tänka på. Ej heller idag. Men efter middagen när dagens regn lugnade ner sig skyndade jag mig ut i joggingkläderna. Vilken tur jag hade, min man pushade ut mig, annars kanske det blivit soffan. ;-)
 
En liten snabb kort runda på 3 km. Varför inte liksom? Det är ju inget fel på 3 km heller! Jag kände mig tung i kroppen, MEN jag klarade mitt uppsatta mål på att klara 7.15 min/km. Med god marginal, det blev 7.13! ;-) Hihi! Kändes skönt att klara av det, trots att det var jobbigt. 
 
Jag har laddat ner RunKeeper och den verkar vara rätt bra tycker jag. Vilken app är er favorit??
 
Nu efter dusch och läggning av barn gjorde jag i ordning en smoothie åt mig. Så himla gott med smoothies ju! Och efter en joggingtur så är man ju liksom värd en sån tycker jag! :-)
 
Den här gången hade jag:
  • 1 ägg
  • 1 dl kokosmjölk (santa maria extra creamy)
  • 1 dl frysta hallon (40 g)
  • lite frusen mango (ca 40 g)
Det blev enligt mina beräkningar 326 kcal, 12 g protein, 11 g kolhydrater, 26 g fett. Utan mangon hade det landat på 5 g kolhydrater vilket varit lite mer LCHF, men jag har ju plockat in lite frukt i min kost nu. Och mer mango lär det bli! ;-)
 
Hade lite kakonibs på toppen!
Postat av: elin

Runkeeper är jättebra :)

2013-08-13 @ 22:44:44
URL: http://squatsandoats.blogg.se
Postat av: Catharina

Du är superduktig som springer! 3 km är jättebra ju :)

Mums, smoothie är bra gott!
Kram C <3<3<3

Svar: Har kikat lite på dina smoothies också :-)
Angelica

2013-08-13 @ 23:55:05
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Härligt att du ändå kom ut på joggingturen. :)

Jag har bara provat appen "Runtastic" och den funkar bra. Många använder "Run Keeper" och jag har tänkt prova den också bara för att se vad som skiljer dem åt.

2013-08-14 @ 10:27:07
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Hur funkar det med frukt nu för dig?
Duktig du är som kommit igång med att springa! :)
ha en fin fredag!
Kram
//Lana

Svar: Det är väldigt gott med frukt ;-) Jag kommer att skriva lite om det senare, men jag tycker det fungerar rätt bra faktiskt!
Angelica

2013-08-16 @ 09:24:23
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Emilie

Jag gillar runkeeper. Det är ju så skönt att springa speciellt efteråt när man väl är klar :) ett litet tips är att ta smoothies direkt efter turen, innan dusch osv, man är inte jättesugen men inom 25 efter ett pass tar man åt sig det bästa kroppen behöver av ett mål, därefter sjunker ämnesomsättningen och direkt efter passet är det ju bra med massa protein. Så här jag fått lära mig iaf, kanske kan hjälpa dig att bygga muskler om du är ute efter det.
Fudgen var gudomlig by the way. Gick åt ganska snabbt :)

Svar: Du kanske har rätt i det. Är jag hemma brukar det egentligen inte finnas några hinder för att äta något direkt. I alla fall något litet! Mmm... den fudgen var farligt god... :-)
Angelica

2013-08-16 @ 23:24:15
URL: http://emilieslchf.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: